SOS Alarm utlovar:
Men gör du verkligen det?
I höstas infördes ett krav på en årlig vinstmarginal på minst 12 procent. Detta krav har uppfyllts främst på grund av minskade personalkostnader och avsikten är att reducera personalstyrkan generellt över hela bolaget. Det tjänstgör ibland endast tre sjuksköterskor i Stockholm, ett område med över två miljoner invånare. Sjuksköterskorna kopplas in vid behov, men samtalen besvaras av operatörer som inte har någon medicinsk utbildningOch folk är förvånade att det begås misstag? Det är SOS Alarm det handlar om. Företaget som ska hjälpa folk i akuta situationer. Dit numret 112 går som vi lärt oss från barnsben (fast då 90 000) att vi ska ringa om vi behöver akut hjälp. Men vad ska det tjäna till att ringa dit om det inte finns folk där som kan svara? Och i de fall någon svarar de inte har den kompetens som behövs för att hjälpa? Jag tycker det är lite lustigt att det bästa sättet för ett företag att göra vinst är att göra produkten sämre. Snart börjar de väl ta betalt för samtal och tjänster också.
No comments:
Post a Comment