Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Ryssvärme?

Tuesday, May 31, 2011

Ryssvärme?

Kommer det vara vi eller Ryssland som får extremvärmen? Enligt mig får den gärna stanna i Ryssland om det innebär att vi får det behagligt. Innebär det kyla och regn tar vi hit den. Lagom är ju bäst.

Idag är det i alla fall inte hittills nån Ryssvärme på Ekersgatan. Jag vaknade och frös så jag skakade. I.o.f.s börjar jag tror att det inte har med värmen att göra alls. Jag känner mig allmänt konstig i hela kroppen. Skakig, orolig i magen (inte EHEC va?), trött. Nästan så jag befarar att en liten sjuka är på gång. Jag vill ju inte jinxa nåt, men jag har faktiskt nästan glömt hur det är att vara förkyld. Sedan den dag jag började stoppa i mig mina tabletter med kalcium/magnesium och D3 har jag knappt varit sjuk nån gång... kan inte minnas att jag varit det alls faktiskt. Jag har flera gånger haft känningar likt det i dag att nåt är på gång, men det har gått över och jag tror mer det har med överträning att göra faktiskt. Så fort jag får vila lite lagar kroppen sig själv och det försvinner. Hoppas det är samma denna gång.

Jag kollade mig i spegeln i morse och inser att den fina sommarbruna kulören jag lyckats få är på väg bort igen. Ytterligare en anledning till varför solen måste komma tillbaka nu. Jag har inte ambitioner att bli pepparkaksbrun, men en fräsch lätt brynska är uppfriskande.

Nu är det bara två arbetsdagar kvar denna vecka. Känns lite skumt, men otroligt skönt.


Image and video hosting by TinyPic

No comments: