Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Death Metal Parrot

Wednesday, May 25, 2011

Death Metal Parrot


Vilket underbart klipp att börja dagen med. Tack Bäjb. Är det nån mer än jag som är trött på blåsten? Jag kunde inte för allt i världen somna med stormen härjade så jag fick stänga fönstret och det vart väl lite bättre, men det slår och smäller fortfarande från de höra träden utanför. Ska det aldrig ta slut? Jo, jag vet... jag ska inte klaga. Vi har inte i närheten av de stormar som härjar i USA just nu, men ändå.

Örebro kommun får sig ett rejäl piskrapp på näsan efter att en trädgren fallit ner i huvudet på en flicka vis Rostaskolan här i stan. Trädet var ruttet och personalen på skolan hade bett kommunen ta bort det flera gånger. Senast i fredags. Ingenting hände och nu vårdas flickan på Akademiska med allvarliga skallskador. 

Jag kollade runt omkring mig när jag cyklade hem igår och det finns otroligt många liknande träd. Halvdöda och halvruttna. Av första anblicken att döma kan de rasa ihop av sig själva när som helst... utan någon vind. Man kan ju bara hoppas att Örebro kommun öppnar ögonen efter olyckan och börjar röja.

Det blåser i alla fall mindre idag och jag får väl nöja mig med det så länge.


Image and video hosting by TinyPic

No comments: