Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Ditt och Datt

Tuesday, May 24, 2011

Ditt och Datt

Ultraljud under graviditeten ökar sannolikheten med 15% för att barnet blir vänsterhänt. Och störst sannolikhet är det för pojkar. Man vet att röntgenundersökningar orsakar strålning som inte är bra för kroppen och därför är man restriktiv med dessa. Ultraljud är en sån där undersökning som många säger är säker eftersom den inte går ut på att stråla genom kroppen utan skicka ljudvågor. Men det tvistas lite om de där. Är det så att ljudvågorna också kan skapa problem... problem som vi inte sett ännu? Tja, vem vet, men är detta sant. Att de kan göra en vänsterhänt... ja, då verkar det ju inte lämna kroppen helt opåverkad.

"Ge mig en dag, inga intervjuer i dag... Jag måste leva med detta, jag måste förstå det" Harold Camping har varit tyst sedan i lördags när världen INTE gick under. Det är ju inte första gången han hade fel heller för 1994 gjorde gubben exakt samma sak, Spådde jordens undergång och fick stå snopen efteråt. Harold är inte den enda som är snopen. Robert Fitzpatrick från Staten Island använde sitt livs besparingar på att tillverka och hänga upp affischer över hela New York som förkunnade domedagen.

Lettström ber Kungen om ursäkt för sitt samarbete med maffian och han hävdar nu att ansvaret är hans och endast hans och att Kungen inte haft något med saken att göra. Han gör detta genom ett öppet brev. Jag anar ugglor i mossen. Jag tror inte alls Kungen är oskyldig på nåt sätt. Snarare tror jag Kungen och hovet nu lyckats övertala Lettström om att gör detta. Kanske genom att överlämna en portfölj med en större summa pengar. Hade Kungen varit oskyldig hade både dementi och ursäkt från Lettström kommit tidigare. Kungen är överlag lite sen med sina svar tycker jag och det gör ju inte direkt att man får nåt vidare förtroende för honom (om man nu hade nåt från början) och det får honom inte alls att verka oskyldig.

Årets stormsäsong i USA är den värsta genom tiderna och vi tycks ha fått en släng av den här också. Det blåser helsike utomhus och det varnas för stormbyar upp mot 20 sekundmeter. Jag funderar lite på hur det ska gå att ta sig till jobbet. Cykel känns uteslutet. Gå är nog lättare, men det tar längre tid och därmed är sannolikheten större att träffas av ett träd i pallet. Bilen är nog tryggast, men vem har lust att betala 100 spänn för att parkera på sjukan en hel dag. Nä, det får nog bli ett träd i huvudet ändå.

Askan från Isländska vulkanen är på väg mot Sverige. Det skulle inte bli så illa denna gång, men nu spår experter att det blir till och med värre. Man kan ju tycka att askan inte borde drabba oss eftersom det blåst från syd/sydväst alla dagar sedan vulkanutbrottet, men nånstans därute över havet gör väl vindarna u-svängar.

Det går inte att sticka under stol med att det händer en del knepiga saker runt om i världen. Det är vulkaner och stormar, jordbävningar och tsunamis. Frågan är bara vad det beror på. Är det jorden som reagerar på alla våra utsläpp eller är det en naturlig del av evolutionen? De lärde tvistar så jag tänker inte ens försöka mig på att förklara det. Jobbigt är det i alla fall med vinden och jag hoppas att SMHIs meteorologer kan ha rätt för en gång skull när de säger att den ska avta under dagen. Jag har nämligen tänkt springa ikväll och med den här vindstyrkan lär det bli jobbigt om jag inte bara springer nordöst ut.

Jällar va kööölsvart det är i väst nu... måste skynda om jag ska hinna till jobbet innan regnet anländer.

Image and video hosting by TinyPic

No comments: