Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Lanigt med LAN

Monday, May 23, 2011

Lanigt med LAN

Ska man verkligen behöva surfa med nätverkskabel till modemet år 2011? Det är i alla fall vad jag gör just nu och jag är överlycklig att det fungerar. Jag har nu försökt få igång mitt nätverk sedan jag kom hem igår och det var sista gången jag stängde av det nånsin kan jag säga. Hela tiden har jag tänkt att ja, i värsta fall får jag väl sätta i nätverkskabeln och köra via den ett tag, men då fungerade inte det heller! PANIK.

Har ni sett vilken söt... vill ha! Om jag bara kom ihåg vilket reklamblad jag tog bilden ur.

Nu efter att ha dragit ur sladdar, startat om en miljon gånger och resetat modemet ytterligare en miljon gånger fungerar det i alla fall med sladden och jag får väl vara tacksam för det... för nu. Det sura är att jag måste ha modemet på golvet och sladden över hela vardagsrummet för att det ska räcka hit till soffan, för jag VÄGRAR flytta mig fast det är en laptop.

Ekersgatan är inte det enda stället med dataproblem. På jobbet hade det börjat i fredags med att KP (vårt datajournalssystem) inte fungerade och de hade slitit som djur för att få det att fungera ändå. I morse när jag kom fungerade allt smärtfritt och i inboxen låg ett mail om att det var åtgärdat. Japp, tills alla kom till jobbet och startade sina datorer. Vips, var allt nere igen och att förklara för patienter som väntat i evigheter på att få komma att vi inte kan ge dom deras provsvar eller ta hand om deras problem är inte roligt. Dessutom är det verkligen farligt för patientsäkerheten. Planeringar vidare går inte att göra och det gäller att plocka fram den antika pennan och printa ner ALLT så det inte blir bortglömt. Post-it har tjänat mycket pengar på USÖ idag.
Kvarg med yoghurt från Lidl
Det blåser total storm ute. Planen för dagen är INTE att träna eftersom jag hållt igång i alldeels för många dagar nu igen, utan det blir en kortare promenad... om jag nu tar mig nånstans. Det var inte direkt lätt att cykla hem.

Målet är Lidl (men eftersom det är typ 500 meter dit, blir det en liten omväg för att ta sig dit) för att ladda kylskåpet med deras Milbona kvarg med yoghurt. För 6 spänn styck får man 250 g i en blandning av nyttigheten och proteinet från kvargen och godheten och slätheten från yoghurt. Perfekt mellis! Recension av smaken kommer senare.


Image and video hosting by TinyPic

No comments: