Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: En pärla ut en annan pärla in

Thursday, May 12, 2011

En pärla ut en annan pärla in

Det är inte mycket mer än en år sedan Marie-Louice började hos oss på mottagningen. Van vid medicinkliniker tog det ett tag innan hon kom in i det mer hektiska tempot på en kirurgmottagning, men när hon väl gjorde det passade hon in som handen i handsken. En mjukare människa har jag nog aldrig träffat innan. Hon genomsyrar snällhet och trygghet på nåt sätt. Tyvärr råkade hon söka en tjänst på lungkliniken och självklart fick hon den. Och i morgon är hennes sista dag.

Det känns otroligt vemodigt trots att hon bara ska flytta till huset bredvid. Tack och lov är hon bara tjänstledig och jag hoppas verkligen inte hon trivs på lungan... jo, jag får vara så egoistisk... och kommer tillbaka.

Istället för Marie-Louice kommer Helén, som jag berättat om förut. Helén som jobbat hos oss förut och är en av de roligaste jag vet att jobba med. Men jag vill ha båda!


Image and video hosting by TinyPic

No comments: