Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Dagkirurgen dag 1

Monday, May 16, 2011

Dagkirurgen dag 1

Första dagen på Dagkirurgen avklarad och det har varit en perfekt dag. Eller nja, ännu mer perfekt hade det varit om jag lyckats med min första infart, men jag lyckades sen och då kom självförtroendet tillbaka. Nu ska jag absolut inte skylla ifrån mig men de första försöket gjordes med en Venflon som är en sort som inte är lika vass som Optivan som jag brukade använda back in the days. När jag bytte tillbaka till min favorit var det nemas problemas.

Vi hade fyra patienter under dagen. Det var ganska lagom för en första dag. Inte alltför stressigt, men ändå att göra. Det dröjde inte länge innan man kom in i det. Jag har en känsla av att det svåraste kommer vara att hitta alla grejer i skåp och sånt.

Min handledare för dagen (och för morgondagen med för den delen) var Maria och hon är så himla go och rolig att jobba med. Under morgondagen kommer det antagligen bli lite stressigare och vi har en riktig utmaning framför oss, men den löser vi såklart.


Denna kanske vore ett alternativ till det gamla hederliga systeruret. Ursöt! (haha)

En sak jag saknade idag var en klockan. När jag jobbade på avdelningen hade jag alltid systerur på skjortan och man klarade sig inte utan det. Men när batteriet tog slut och jag insåg att man inte var lika beroende av det på mottagningen åkte uret ner i nån väskan och nu vet jag faktiskt inte vart jag har det. Måste leta rätt på det och fixa batteriet STAT, så jag har den i sommar när jag ska vara där i två veckor.

Efter jobbet åkte jag till solariet och spenderade 15 avslappnande minuter i mitt alldeles egna solariespa. Det är så himla avslappnande med vattendimman och den goda lukten som sprutar ut varannan minut att man känner sig som en helt ny människa efteråt.  En brun sådan :D

Image and video hosting by TinyPic

No comments: