Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: O Helga Natt

Sunday, December 06, 2009

O Helga Natt

Fått rapport från mor, som bor på stan att folk äntligen börjar dra sig därifrån. Om en halvtimma eller nåt borde jag kunna åka och ställa ifrån mig bilen alltså. Jäkla sätt att ta upp all plats när jag behöver den. Jag har ju faktiskt inte direkt tid att flänga runt med bilen när jag har så mycket att utforska i min nya telefon.


O, Helga Natt, Sveriges största julkonsert, är en jul-allsångsshow utomhus på Stortorget i Örebro. På scenen framför Nicolai Kyrka står en 30-mannakör, en 10-mannaorkester och program- och allsångsledare. Allsång varvas med framförande från scenen av två riksartister, en lokalartist samt kör och orkester.


O Helga Natt har tydligen hängt med i åtta år! Mer än vad jag visste... jag har inte varit där nån gång. Drygt 21 000 personer tar sig tydligen dit andra advent varje år. I år med artisterna Charlotte Perrelli, Brolle och Oskar Bly. Program och allsångsledare... ingen mindre än Örebros stolthet (harkel) Ernst Kirchsteiger.

Sänd ikväll 20.00 på TV4.

Image and video hosting by TinyPic

No comments: