Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Fler vill byta pengar

Wednesday, December 16, 2009

Fler vill byta pengar

Om det vore folkomröstning i dag skulle 44 procent rösta ja och 42 procent rösta nej till euron, enligt SCB.

Jag säger nog ja till euron. Jag har ingen aning om vad det skulle betyda för sveriges ekonomi och dylikt utan jag säger ja av rena smidighetsskäl. Nu är det ju inte så att jag åker utomlands speciellt mycket, och gör jag det blir det ju ändå USA, men de gånger jag gjort det på sistone har jag faktiskt stört mig på det faktum att vi inte har samma pengar.

Det kommer ju bli euro tillslut ändå, så varför dra ut på det?

Image and video hosting by TinyPic

4 comments:

Anonymous said...

Därför ska vi INTE ha Euron:
http://www.e24.se/analys/grekiskt-drama-kan-knacka-euron_1734499.e24

MarLin said...

Jan Björklund debatterar med Peter Eriksson i morgonsoffan. ag tycker det är fegt av dem båda att kullra över beslutet på människor som löser sina vardagliga problem med SMS lån. Ta er i kragen och fatta ett beslut för folket.

Anonymous said...

I tyskland har priserna gått upp mellan 20-30% sen dom införde Euron. Det var till och med vissa handlare som hade kvar samma summa på sina varor bara att dom bytte valutan till Euron vilket betydde att vissa varor gick upp med 50% (!) över en natt. Är det verkligen värt att ALLT ska bli dyrare för att man ska slippa växla lite pengar?

Anonymous said...

I tyskland har priserna gått upp mellan 20-30% sen dom införde Euron. Det var till och med vissa handlare som hade kvar samma summa på sina varor bara att dom bytte valutan till Euron vilket betydde att vissa varor gick upp med 50% (!) över en natt. Är det verkligen värt att ALLT ska bli dyrare för att man ska slippa växla lite pengar?