Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: At work, on the run

Monday, December 14, 2009

At work, on the run

Det är lite körigt på urologavdelning 38 må ni veta. Som vanligt inför jul- och sommarnerdragningar körs det på stenhårt för att beta av. Idag kom 10 kallade patienter till en redan överfull avdelning. På nåt sätt får man nästan alltid in alla, men idag var det extra svårt. Inte nog med platsbristen har vi storstäd på avdelningen också. Det står grejer kors och tvärs i runt hela avdelningen och ljudet från högtryckstvättar och andra maskiner blandas med sorlet från alla patienter och personal. Lite smått kaos. Jag vågar knappt tänka på vad som skulle hända vid ett akutlarm. Korridoren är knappt framkomlig. Dessutom är vi katastrofavdelning och vd ett sånt larm har man 10 minuter på sig att framkalla platser. Det kan vi ju konstatera direkt att det inte skulle var möjligt.

Kaoset påverkar även mitt arbete negativt. Eftersom jag fortfarande inte fått min plats med skrivbord slår jag ner ändan lite där det finns plats. Jag har idag hoppat runt mellan kanske fem datorer. Det är inte direkt lätt att jobba så, så jag har inte fått speciellt mycket gjort. På eftermiddagen la jag ner försöken vid datorn och tog mig an lite praktiskt arbete istället, vilket inte heller var direkt simpelt, eftersom alla vill åt patienterna när just DE har tid. Jag fick i alla fall gjort det jag skulle.

På min promenad efter jobbet började det snöa. Till en början bara lite små små yrselflingor, men innan jag nåt ytterdörren hade flingorna förvandlats till modell större och nu är det nästan täckande vitt på backen. Jag är nog helt ensam om det, men jag hoppas för allt i världen att det försvinner igen.


Image and video hosting by TinyPic

No comments: