Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Aj, kylan bet mig ordentligt

Saturday, December 19, 2009

Aj, kylan bet mig ordentligt

Jag lever men det är knappt. Att jag ens försöker skriva nu begriper jag inte för det värker faktiskt djupt in i falangerna.

Träningsstrumpor, knästrumpor, benvärmare, Gortexstövlar, leggings, träningsbralla, överdragsbyxa, två linnen, en tight långärmad, en modell större långärmad, munkjacka av tjockare typ, vinterjacka, scrafs, halsduk, dubbla vantar och mössa.

Tror ni det räckte för att hålla mig varm? NEJ! inte ens i närheten. I kanske 50 meter direkt när jag kom ut tyckte jag det var ganska behagligt, men sen kom verkligheten och bet mig i röven. Innan jag var framme på gymmet trodde jag fingrarna skulle trilla av, men dom sitter där fortfarande.

På det följde ett superduperpass. Sprang i 40 minuter i uppförsbacke, innan jag gick på maskinerna inne på cirkelgymsdelen. Skönt att träna med lite tyngre vikter än de jag har här hemma. Och bra gick det! Otroligt bra! Jag trodde faktiskt ett tag mina armmuskler skulle spräcka skinnet och ploppa ut.

Vägen hem var minst sagt besvärlig. Inte nog med att kylan återigen bet mig... denna gång värre än innan, men muskelträningen gjorde mina ben ordentligt svajiga. Jag måste varit otroligt lik Bambi på hal is... för halt är det. Det kan vi nog konstatera. På nån sekund hade vintern förvandlat mitt mörka svettiga hår, som jag försökt pula in i en gammal mössa, kritvitt. Jag vart lite nervös att det skulle gå av. Vartenda isande andetag gjorde ont, men tillslut kom jag i alla fall fram till Ekersch och sedan hem.

Nu, mina vänner, går jag inte utanför dörren mer idag!

Image and video hosting by TinyPic

No comments: