Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Timeout för Tiger

Saturday, December 12, 2009

Timeout för Tiger

Det är ett heltidsjobb att läsa alla artiklar om Woods, så jag tänkte försöka sammanfatta dom åt er... eftersom jag av nån anledning lagt ner tid på att läsa dom.

Senaste nytt är att Tiger lägger ner golfen och tar time-out med orden: "Jag har bestämt mig för att ta en paus med golf på professionell nivå under obestämd tid. Jag behöver fokusera min uppmärksamhet på att bli en bättre make, pappa, och person."

Läs hela brevet här eller här eller här eller här eller på Tigers egen hemsida.

Ja, han har väl inte mycket val. Sponsorer och vänner vänder honom ryggen. Den enda som verkar stå vid hans sida är konstigt nog Elin, med vilken han sägs vara på väg till Sverige med.

Tigers otrohetsfrenzy går så långt tillbaka som till svensexan (och sannolikt ännu tidigare) och nu sägs det att han riskerar åka i finkan för alla sina sexköp. Jag betvivlar att detta kommer hända... han är ju trots allt Tiger Woods.

Tigers meritlista är lång och här är några höjdpunkter:

1997 - Världens främste golfspelare och etta på den officiella världsrankingen
1999 - Vunnit 21 proffstävlingar, en tangering av rekordet från 1913
2000 - Yngsta spelaren någonsin att ta en Grand Slam och vinna alla fyra majors. nio segrar på PGA-touren
2001 - Seger i US Masters och först med att ha alla 4 professionella majortitlar "Tiger slam"
1999 till 2004- Världsetta i 264 veckor i rad vilket ger honom ett världsrekord

Sen dess har Tiger vunnit i princip allt man kan vinna inom golfen.

Var det värt det Tiger? Den ära han vunnit genom åren är som bortblåst. Själv är jag mest besviken över att det knappast kommer komma nåt Tiger Woods PGA Tour 2011. You're not in the game, Tiger! Not anymore.

Men... han ÄR "in the game" i Tiger Woods PGA Tour 2010, som jag ser fram emot att sätta tummarna i över julhelgerna!

Image and video hosting by TinyPic

No comments: