Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Will I survive?

Saturday, December 19, 2009

Will I survive?

  • Gortexstövlar - Som jag tvekade innan jag köpte dom, men nu är jag så himla glad att jag gjorde det. Jag har nämligen inte frusit om fötterna en sekund.
  • Vinterjackan - jag köpte på Stadium 2007. Bästa jackan jag nånsin haft. Varm, lång och gosigt lurv inuti.
  • Benvärmare - är kanske inte det snyggaste klädesplagget, men jag går inte ut utan dom i denna kyla. Dessutom syns de ju inte om man har dom under byxorna.
  • Duntofflor - med strumpor under lyckas faktiskt hålla mina fötter något sånär varma även inomhus.
  • Värmeljus - Hade ca 20 stycken brinnande igår kväll i vardagsrummet och värmen de ger ifrån sig var uppenbar när jag varit från rummet en stund och sedan kom tillbaka.
  • Varmvatten - Ca en gång i halvtimman får jag stå med handlederna under rinnande varmvatten. Det är det enda sättet att få upp lite värme i en genomfrusen kropp utan att doppa hela kroppen. Att det går att överleva utan är ett mysterium och det unnar jag inte någon.
  • Badkar - I samma tema som ovan. Badkar på vintern är ett måste och jag vill aldrig flytta till en lägenhet som är utan. Vintertid badar jag minst en gång per dag... på helgerna ofta två.
  • Duntäcket - Mitt underbara täcke, som faktiskt lyckas hålla mig varm om nätterna för det mesta.
  • Fleece/lurvpläd - Jag lyckades tvätta rent min pläd från fisksoppan och nu luktar den ljuvligt av vanillaorkid sköljmedel. Jag är överlycklig att mamma hann köpa denna åt mig innan affären (Kid) la ner. Bland det mest värdefulla i min ägo.
  • Varm dryck - Kaffe, te, choklad för att värma upp kroppen inifrån. Minus är att man kan överdosera och därmed får springa upp på toa på natten, men det kan det vara värt.
När jag klev upp i morse var det 17 minus... nu är det snart nere på 18. Ingenting för de som bor norröver, men jag undrar... hur överlever man? För mig är detta nära-döden. Sakerna ovan är ting jag faktiskt inte kan vara utan vintertid. De ÄR väsentliga för min överlevnad.

Jag har planerat gå till gymmet tills de öppnar 9.45, men nu tvekar jag. Klarar jag gångsträckan på 15 minuter dit? Hur mycket ska jag egentligen ta på mig för att överleva? Hmm, detta tål att tänkas på... mycket noga.

Image and video hosting by TinyPic

No comments: