Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: License to sweat

Thursday, December 03, 2009

License to sweat

Var och hämtade mitt Friskis & svettiskort på vägen hem så nu kan jag boka pass i alla fall... och så har jag sett hur det ser ut därinne, i alla fall på markplan. Funderar på att gå imon efter jobbet, men vi får se om jag törs.


Jag har bråkat med SJ idag ska ni veta. Den lilla uns av tacksamhet jag kände när kvinnan i kassan bytte min felbokade biljett sist är bortblåst. Försökte nämligen boka via hemsidan idag och ena stunden fanns det biljetter och nästa inte. Fly förbannad gick jag bort till resecentrum som erkände att sidan krånglat under dagen. Dessutom meddelade hon att det endast fanns första klass kvar på den sena avgången. Ännu mer förbannad än när jag gick in var jag när jag gick ut och nu blir jag alltså hemma i helgen. Antar jag ska vara tacksam att jag fick hjälp att bestämma mig, men självklart ville jag ju det andra alternativet då. Önskar jag slapp ha nåt mer med SJ att göra, men så bra ska vi väl inte ha det.

Dagen på Dagkirurgen var inte så jäkla spännande som jag förväntat. Bara två patienter hade jag där och bägge skulle opereras i lokalbedövning, vilket innebär inga infarter och inga förberedelser förutom att säga till dem att byta om till operationsskjorta och köra iväög och hämta dem i sängen. En intramuskulär injektion var det mest spännande jag hade på hela dagen. Jaja, kul att göra nåt annat och jag sprang runt ute på avdelningen och hjälpte till istället... och så fick jag lite gjort till föreläsningen nästa vecka.

Vanlig sugig fredag på mottagningen imon. Hade hoppats på cystmottagning, men såg att jag sitter i telefon och har återbesök. Jaja, bara förmiddag i alla fall. Och sen lite övertid med blåscancerteamet efter det innan det blir helg.

Image and video hosting by TinyPic

No comments: