Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Same as last year

Sunday, December 19, 2010

Same as last year

För ett år sedan nästan exakt satt min mamma i två dygn på Amsterdams flygplats. Snökaos i hela Europa. Och det verkar inte vara ett dugg annorlunda i år. Tidningarna skriver om klass 1-varningar och inställda flyg.

Och vad det gäller biltrafiken då. Förra året var det jag som skulle söderut. Det gick bra vill jag minnas... det var inte alls så farligt. I år är det Bäjb som ska hitåt. Tack och lov är det till större delen är mötesfira vägar och vägar med fartkameror som är de vägar Trafikverket rekommenderar.

Här har redan ovädret börjat. Det bara öser ner (eller vad man säger när det gäller snö) stora vita flingor från himlen. Inga skidor i dag heller då I guess. Damn! Nu är ju inte jag nån världsvan åkare, men mitt förnuft säger mig att spåren borde vara ganska igensnöade med ett sånt här snöfall.

Jaja, jag har lite städande att ta tag i igen idag. Jag insåg ju ganska kvickt i går att det hade varit smartare att göra köttbullar och pepparkakor INNAN storstädningen, men grovjobbet är ju i alla fall gjort. Tyvärr såg jag nu att jag också råkat spilla en tandkrämsklutt på min nytvättade badrumsmatta också som jag måste ta tag i genast.

Image and video hosting by TinyPic

No comments: