Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Bra gjort SJ!

Thursday, December 09, 2010

Bra gjort SJ!

Oj, vad det tog emot att skriva den rubriken, men förutom att ett av tågen var 5 minuter sent gick min resa förträffligt bra. Är mycket häpen, men å andra sidan var ju vädret bra. Några få minusgrader (som kändes som tusen i ett blåsigt Jönköping där tågstationen ligger vid Vättern) och inget snöfall. Men det har ju aldrig inneburit några garantier förut, så jag hade ju all rätt att vara nervös.

Jag skrattade ganska gott för mig själv när jag hörde tågvärden prata med en kollega som åkte privat. De pratade väldigt tyst för att ingen skulle höra, men jag satt precis bakom och hörde vartenda mummel. De beklagade sig också över SJ och Trafikverket. De var inte direkt nöjda med sin arbetsgivare kan jag väl avslöja. Även om jag tycker tågpersonalen i sig har mycket med SJs fadäser att göra (ni vet den där delen med information och service) så kändes det ganska gött att höra att de också tycker det fungerar uselt.

Det stör mig att det är så dålig täckning på tåget. Jag försökte kolla på ett avsnitt av "ung och bortskämt" på SVTplay för att få tiden att gå, men det gick inget vidare. Ändå har av erfarenhet Tre den bästa täckningen när det gäller tåg. Hur svårt ska det vara? Jag tycker vi borde ha kommit så långt i Sverige idag att det skulle vara utmärkt täckning prick överallt.

Jaja, nu ska jag inte klaga mer. Det är otroligt skönt att vara framme. Jag har precis tagit en varm dusch och här är det riktigt behaglig temperatur. Inte alls så kallt och jäkligt som hemma hos mig. Nu ska jag krypa ner under filten och vänta på Bäjb. Han slutar om ca 20 minuter och sen ska han åka och hämta hem lite amerikansk snabbmat åt oss. Tågresande gör en hungrig lustigt nog (kan också vara det faktum att jag bara ätit ett äpple sedan lunchen klockan 12.00).

Vi hörs imorrn people of the internet!


Image and video hosting by TinyPic

No comments: