Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Dom och jag

Sunday, December 05, 2010

Dom och jag

Charkattack
En enkel fråga: Varför badar man i vatten där det vistas arga hajar? Det är nästan så man vill säga skyll dig själv, till de som nu blir attackerade Statistik visar att dödande hajattacker är ovanliga, men när så många attacker förekommit längs samma strand skulle jag nog inte gå i vattnet i första taget,.

Ångrar rattarna... bl.a.
Nåt man verkligen inte kan låta bli att skratta åt är Heidi Montags ånger över sina plastikingrepp. För er som inte hänger med gjorde hon ju en hel drös på samma gång.

Nu vill Heidi Montag varna andra kvinnor för att göra samma misstag som hon.
– Jag hoppas att folk verkligen lyssnar på vad jag säger om plastikkirurgi, och att de verkligen hör att jag skulle vilja göra allt ogjort.
– Jag har riskerat att mista allt, alla mina relationer och även mig själv, på grund av fåfänga, säger Heidi Montag.

Varmare väder är bra väder
Det väntas ett nytt oväder. Jag måste säga att jag faktiskt inte bryr mig så där jättemycket. Det må ha varit grått och snöigt idag, men det har åtminstone varit behaglig temperatut. Jag noterade 2 minusgrader på termometern och det är typ det lägsta jag pallar så jag är nöjd.

Moose hunt gone bad
Ni vet den där skidåkaren som vart skjuten av en älgjagare? Nu misstänker man att kulan ska ha gått igenom älgen och sen hamnat i skidåkaren. Det kan inte vara lätt för skytten att tackla att han faktiskt haft ihjäl en annan människa, men det måste ju vara till någon tröst att han i alla fall inte tagit misstag på människa och älg.

Så mycket bättre än originalen
Nu släpps "Så mycket bättre"-skivan och jag funderar faktiskt på att skaffa mig den. Vissa låtar har ju varit bra mycket bättre än originalet och de har satt sig på min skalle. Fann mig själv sjunga på Septembers version av Mikrofonkåt tidigare.

En stjärna föll
Kat Von D var med på Nyhetsmorgon i torsdags. Att hon är i Sverige beror på att hon är här och lanserar sin nya bok "High Voltage Tattoo". Jag gillar Kat. Hon är en av världens bästa tatuerare. Dock säger hon i Expressens interbju att ett av hennes favoritband är Kent! och där förlorade hon all respekt jag nånsin haft för henne. Se intervjun från Nyhetsmorgon här:

 

Och så lilla jag...
Nu mina vänner är kvällen snart slut. Jag har lyckats bygga ihop ett gäng matlådor. Det blev fyra biffar med morot och rödbetor i och till tre av dom en sås med champinjoner, purjolök och soya. Tre matlådor fylldes med köttfärssås och sen blev det två med tonfisk, paprika och purjolök i chilikryddad creme fraiche. Totalt nio och med teriyakifilén jag gjorde i går blir det 12. Totalt tror jag att jag har färdig mat för ca tre veckor i frysen nu. Perfekt!
Nån dammsugning blir det inte idag. Jag har varken lust eller ork. Det får bli i veckan nån gång. Jag har det värsta av allt kvar. Hårtvätten. Dock innebär ju det en stund i badet med huvudet under vattnet så det kan det väl vara värt då.

Image and video hosting by TinyPic

No comments: