Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Drömmer om vår lya

Sunday, December 19, 2010

Drömmer om vår lya

Nu har jag skrubbat färdigt för idag. Mina redan så trasiga händer har gått sönder ännu mer och nu gör det riktigt jäkla ont.

Istället sitter jag och kollar runt på klinker och kakel. Hmm, hur ska man kunna bestämma sig.
Och det är inte bara till ett ställe, utan till badrum, kök och hall. Blir säkert lättare när man ser dom live, men det är ju svårt när man inte har full koll på hur lägenheten ser ut.

Nedan ser ni lite bilder från broschyren.

Vår lya har lätt bästa läget tycker jag. Vi kommer ha sol från söder och väster på balkongen. Hörnlägenhet är ju dessutom perfekt.

 Poolen ska tydligen förses med nåt glaspryl (ingen aning om hur det funkar) så man kan bada där när vädret inte är det bästa. Tänk bara att gå ut på morgonen och ta ett dopp! Så varma somrar som vi haft senaste tiden är ju detta guld värt!

 Som jag skrev tidigare har de som köpte lägenheten först redan valt till rostfritt. Inte mig emot. Alla väggar kommer vara vita, men man får välja en fondvägg i varje rum... antingen målat eller tapet.

Vårt loft kommer förutom takfönstret ha ett fönster till eftersom det är en hörnlägenhet. Huset bredvid har inget loft alls, så det kommer bli ljust och bra däruppe med.

Badrummet! Å ser ni tvättmaskinen och tumlaren! Och helkaklat! Herrejisses vilken lyx för en som levt med ljusblå mönstrad ful våtrumstapet i typ 8 år.

Just ni känns allting så perfekt! Jag ska få fira jul med mina två favoritpersoner i hela världen. Min älskling och min mamma! Jag har en ny lägenhet att se fram emot med Bäjb och som om det inte vore nog att jag äntligen ska få bo ihop med honom så är lägenheten helt och hållet ny. jag önskar bara att jag kunde ta med min min mamma och mitt jobb när jag flyttar. Kommer sakna dem bägge så otroligt mycket (trots att jag inte har mycket till övers för jobbet just nu).

En sak är säker... när mamma sen en dag går i pension ska jag skicka efter henne med ilfart! Jag vill nämligen ha min mamma hos mig och jag tror hon skulle gilla Värnamo faktiskt.



Image and video hosting by TinyPic

No comments: