Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Snälla brandvarnare SLUTA!

Friday, December 04, 2009

Snälla brandvarnare SLUTA!

Hinner inte mer än ut i hallen i morse fören jag hör ett kort, högt och skärande kort ljud. Stelnade till som om Mr Freeze träffat mig med sin ispikadoll. -WTF? Vad var de där?

Beslöt mig för att det var en ljudhallucination och traskade vidare ut i köket. Starx ljöd samma ljud igen. Högt så det skar i öronen. Med hjärtat utanpå kroppen började jag söka efter ljudkällan. Pulsklockan? Nä. MP3-spelaren? Nope. Datorn? Nej, inte den heller. Vill rådig stod jag där i hallen, när jag plötsligt insåg att det var brandvarnaren där uppe i taket som lät.

I brandvarnaren, om man tittar riktigt noga in mellan gallret lyser en svag röd lampa. Ok, så batteriet är slut. Vad sjutton gör jag nu? Jo tack, jag fattar att det måste bytas men hur? Jag är 1.62 och eftersom jag inte nådde upp med den högsta pall jag hade för att byta glödlampa i lampan som hänger i hallen lär jag knappast nå den tjutande brandvarnaren, utan att bygga klätterställning av bord och pallar.

Det går 30 sekunder mellan pipen. 30 sekunder!!! Det är inga snälla pip och för en gång skull längtar jag faktiskt efter att gå väg till jobbet så jag slipper höra det. ed lite tur har tjuten slutat tills jag kommer hem i eftermiddag.

Lite konstigt är det allt. Det var 2003 det vart lag på att fastighetsskötare skulle stå för brandvarnare i alla lägenheter. Det var då jag fick min brandvarnare. Sedan dess har jag inte bytt batteri och jag trodde med säkerhet inte att den fungerade vid detta laget. Det är inget dåligt batteri om det håller i drygt sex år


Image and video hosting by TinyPic

3 comments:

oumberligating said...

Hamnade är via inlägget länkat till Svenska Dagbladet, läser ditt fint skrivna inlägg och blir nyfiken, japp gillade det här med brandvarnaren också, då är det fasiken mig min skyldighet att skriva en kommentar som jag som du ser också gör! (ler), Det inläggas för fullt i Sveriges långa land men alldeles för lite kommentarer tycker jag, denna kommentar blir alltså bara en droppe i havet, men många bäckar små........
Ha en riktigt fin helg på alla sett!
Kram (Ja, det låter lite töntigt att som 45 årig man skriva kram men jag har sista tiden träffat på så många elaka och otrevliga människor så numera ska alla som jag möter få en riktig kram antingen de vill eller ej, både i verkligheten och i det virituella rummet!
Har förmulerat mig lite dåligt den sista tiden, men det beror på en enorm fysisk trötthöt (ler). Så ha överseénde!
Va långt det här blev då, kram ifrån en som heter Peter och ibland kallas Oumberlige Peter!

Hannastacia said...

Haha, tack för den fina kommentaren!

Christian said...

haha fy fan va bra skrivet av peter, jag är helt för mer tvångskramning! :D