Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Dax att mota vårtröttheten

Wednesday, April 07, 2010

Dax att mota vårtröttheten

Ok, våren är här... trots att det ett tag var svårt att tro att den nånsin skulle komma. När jag klev upp klockan 5.00 var det 6 grader varmt. Det är helt underbart. Men... men våren kommer vårtröttheten. Jag är en av dom många som lider av detta varje jäkla år. Nu är jag ju fortfarande nedslagen av resa och förkylning, så den trötthet jag känner kan inte skyllas på våren. Men vårtröttheten ger en alldeles speciell typ av trötthet... den där totala energilösheten. Detta samtidigt som ljuset på kvällarna och det varmare vädret gör att önskan att ha mer energi blir större.

Nivåerna av D-vitamin halveras under vinterhalvåret och på våren är vårt lager uttömt och D-vitaminnivån är som absolut lägst. Så... i år tänker jag mota tröttheten i grind. Efter jobbet är det jag som traskar förbi hälsokostaffären och bunkar på mig lite D-vitamin. Hoppas det funkar.

Idag är jag extremtrött. Jag kunde inte för allt i världen somna igår. Jag la mig trött som en gnu, men när jag inte somnade inom en timme fastnade jag i en tanke att jag inte skulle kunna somna och då är det ju ganska kört. Ju mer jag försökte, ju mer tänkte jag på att jag låg vaken och då vart det ju helt omöjligt. Jag gjorde som alla experter säger och gick upp och pysslade med annat ett tag och la mig igen, men inte hjälpte det. Tillslut måste jag ju ha somnat för klockan väckte mig med ett envist tjutande klockan 5.00. Det tog alla krafter att masa sig upp ur sängen och nu har jag inga kvar. Jag är så pass trött att jag funderar på om det inte vore värt att bara ringa jobbet och säga upp sig med omedelbar verkan bara för att få borra ner huvudet i kudden igen.

Men det ska jag såklart inte göra. Nä, jag masar mig iväg... som den duktiga flicka jag är.

Image and video hosting by TinyPic

No comments: