Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Europe gör comeback

Wednesday, September 09, 2009

Europe gör comeback

Hmmm, känns inte det lite som om det kunde va? Jag älskade Europe när det begav sig. Jag och min granne Jonas gjorde vad alla andra kids gjorde på den tiden: hade uppträdanden för familjen mimandes till Europe, med hopprep som mikrofon och krusat hår. Jag fick såklart alltid vara Joey eftersom jag hade långt hår. På den tiden var Europe hårdrock. Nu... vetisjutton vad det är.

Jag såg på nyhetsmorgon i helgen, då Europe var där och uppträdde med nya låtar från "Last Look At Eden" och jag måste säga att dåtidens hårdrock inte alls känns direkt hård längre. De lät väl som förr... nästan exakt. Smörrock är väl mer passande namn. Och inte ser de direkt hårda ut heller, trots att de verkligen försöker (stackare)... och snack om att växa upp och mogna osv gör att det känns ännu mer ointressant. Vad jag ser är 4 förvuxna småpojkar som undrar var ungdomen och glansdagarna tog vägen. Osar män i ålderskris lång väg. Det känns kristet.

Om jag får sia om framtiden för Europe ser den inte ljus ut. Skivan kommer sälja ok, men mediaintresset kommer svalna snabbt och bandet kommer inse att de är för gamla och comebacken är ett minne blott.

1 comment:

Eva said...

Dom spelade ju här på Kulturkalaset...hade dock feber, så jag var aldrig och såg dom.