Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Anna Anka-hypotesen

Friday, September 18, 2009

Anna Anka-hypotesen

Jag har, liksom de flesta denna vecka, ägnat lite dyrbar tid att fundera över Anna Anka och hennes uttalanden. Första tanken var att hon var helt pantad i hela bollen, men jag är inte så himla säker längre. Jag börjar mer och mer fundera på om hon inte istället är skitsmart.


Ann trivs säkert med att ha folk som passar upp på henne dygnet runt och självfallet har hon inget emot sin makes förmögenhet, men jag tror inte Anna lever ett sånt jäkla roligt liv egentligen. Hon lever i skuggan av sin man och uträttar i princip ingenting på egen hand. Hon är hemma och fru visst, men hon gör ju ingenting i hemmet. Hon har barnflickor som tar hand om barnen och städerskor till huset o.s.v. Jag tror det är oundvikligt i ett sånt liv att inte känna sig ganska meningslös. Visst, hon har vunnit några skönhetstävlingar, men det är ju knappast att uträtta nåt för världen och vem minns henne från det nu. Men nu, tack vare Svenska Hollywoodfruar, får Anne en chans att glänsa och visa upp sig. Fokus är på henne och inte hennes man. Nu har hon fått ett ypperligt tillfälle att själv bli nån som världen känner till. Om min teori stämmer, har Anne gjort allt på helt rätt sätt. Hon har gjort folk upprörda och minst sagt skapat debatt. På bara några dagar vet alla vem Anna Anka är.

Men... om vi nu antar att Anna är dummare än SJ och går till hennes uttalanden. För det första tycks Anna glömma att inte alla män, vare sig i Sverige eller USA, är Paul Anka. Hon pratar utifrån rika delen av Hollywood och inte USA. Hur många familjer har egentligen råd med att den ena går hemma? "Här håller inte mammorna på och tjatar på sina döttrar om utbildning och om att gå till college, utan om att hitta en idrottskille eller en kändis! Är det inte underbart?". Kan man ju tycka, men om inte dottern hittar nån kändis eller idrottskille då? Om hon blir kär i sophämtaren eller kassören på Walmart? då står hon där utan utbildning och inkomst och får med största sannolikhet jobba i kassan brevid sin make för att de ska överleva. Med dagens skilsmässostatistik skulle jag inte heller känna mig alltför trygg som hemmafru, även om mannen hade det gått ställt, för vad händer om han en dag hittar en yngre och snyggare fru. Då står hon där med lösnaglarna i brevlådan och kan ingenting. Ingen inkomst, ingen utbildning och trailerparken är otäcks nära.

KD:s partisekreterare Lennart Sjögren, passade på att göra lovorda Anna, och bekräftar härmed min övertygelse om att kristendomen är förlegad och Svenska kyrkan ska lägga ner, som jag skrev om häromdan. Annas värderingar är livsfarliga för den jämställdhet som kvinnor och män, faktiskt kämpat för i många herrans år med att
få till så här långt. (Nu ska jag genast tillägga att ordet jämställdhet är bland de värsta ord jag vet, då ordet i min mening missbrukats för mycket av urfeminister, för att ha kvar sin egentliga innebörd. Kvinnor och män är olika tack och lov och så ska det förbli. Jag pratar om rättigheter och inte nån feministisk humbojumbo). Hennes värderingar bottnar ju nämligen i den gamla, enligt mig helt galna uppfattningen om att kvinnans plats är i hemmet och att ta hand om man, barn och hushåll (fast Anne har ju modifierat det med hästlängder). Och det är väl självklart att KD tackar och tar emot när någon som Anne modifierar deras förlegade kvinnosyn. Gå med i KD du Anna och prepare to be extinguished.

Annas version av en hemmafru är den att deras uppgift är att va välklädda, snygga och va beredda att tillfredsställa mannen när han begär det. Vad gäller det sista kanske hon lyckas, men att vara 38 och se ut som en anorektisk opererad 90-åring, kan väl inte anse lyckat? "Om du går in i en hundaffär, köper du då en gammal hund eller en söt valp?" säger Anna om varför en äldre man vill ha en yngre donna. Motfrågan jag skulle vilja ställa till Anna är varför hon väljer den gamla hunden? Så långt nådde inte hennes hjärnimpulser när hon gjorde det uttalandet. Antar hon tyckte metaforen var ursmart också.

Så hypotesen då?
Det ska bli otroligt intressant att följa Annas utveckling i strålkastaren. Som jag ser det kan det gå åt två håll och varthän det bär åt, kommer visa om min inledande hypotes är sann eller förkastas.

Nollhypotes: Anna kommer spinna vidare på sitt nyfunna kändisskap, göra fler uttalanden så fler får höra talas om henne. Hon går in i politiken och börjar kanske syssla med välgörenhet. Efter ett tag släpper hon en bok, en parfym och ett klädmärke och vips har vi en ny variant av Paris Hilton. Superstjärna, som egentligen inte uträttat ett skit.

Mothypotes: Anna har fått i sig alldeles för mycket aceton, ammoniak och botox, som frätt bort allt innan för skallbenet. Intresset för henne dör ut snabbt, antagligen innan sista avsnittet av Svenska Hollywoodsfruar ens sänts.

3 comments:

Eva said...

Usch, hon får mig att må illa. Och hur kan hon komma och påstå att hon själv är snygg!!??

mamsen said...

Anna Anka, haha, stackars krake hon är ju en Disneyfigur det hörs ju lång väg.. stackars Paul, var ju en idol på min tid (stenåldern alltså haha)

Hannastacia said...

Paul kan ju inte va riktigt klok han heller som valt att leva med henne.