Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Wellness - kom och krama mig

Tuesday, April 26, 2011

Wellness - kom och krama mig

Påsken med dess ledighet tycks ha tagit musten ur folk och idag har alla vandrat omkring som halvt döda på jobbet. Trötta och solbrända... och då även jag. Jag är helt färdig som människa. Det gick väl relativt bra under förmiddagen, men efter lunch var det som att trycka på en knapp och all energi bara seglade ut mig. Nu sitter jag här i soffan och vet inte vad jag ska ta mig till. Hoppas lite vila med fötterna i högläge gör susen för jag har ju tänkt springa ikväll.

Aftonbladet har lanserat en ny tidning som säger att den ska hjälpa en att må bra. Man kan göra ett test på Aftonbladet som enligt dom berättar exakt hur du mår och ger dig konkreta tips på hur du ska må bättre. 72% får väl duga, men jag måste jobba på mitt sociala liv alltså. No shit Sherlock. Jag jobbar, äter, tränar och sover. Varannan helg spenderar jag 7 timmar i en bil för att träffa min älskling och helgen som blir över spenderar jag i tvättstugan och med min vän dammsugaren. Jag är 32 år och har i princip inget socialt liv alls. Hur ska tidningen Wellness hjälpa mig med det? Rent konkret alltså?
Nä, nu låter jag bitter. Det är väl jättebra med ytterligare en tidning som redan finns i miljoner varianter och som säger till en vad man egentligen redan vet.

/surkarten Svärd

Image and video hosting by TinyPic

No comments: