Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: The Hannastacian Hellride vårfixad

Thursday, April 28, 2011

The Hannastacian Hellride vårfixad

Idag släpade jag med The Hannastacian Hellride till jobbet. Med platta däck och täckt av svart smuts var jag helt färdig när jag kom fram... och svart på både händer och kläder av smutsen. Efter jobbet putsade jag av den med blöta pappershanddukar och fyllde däcken med luft och sen kunde jag sväva hem och landa med pigga fötter. Men nu kommer det eviga problemet med att bestämma varje morgon om jag ska gå eller cykla. Jag fullkomligt älskar ju min morgonpromenad, men på vägen hem är det en gudagåva att ha cykeln till hands.

Det har varit en bra och rolig dag idag. Jag har haft roliga patienter (eller vad man ska kalla det) och utmanade fall och det känns ju bara så underbart när patienter kommer för uppföljning och berättar att de faktiskt är bättre tack vare vad man gjort och en kunde jag till och med avskriva helt. Av en annan fick jag en påse Linds choklad som tacksamhetsgåva.

När patientströmningen tog slut satte jag, Nina och Emma oss ner och började spåna på den broschyr vi ska dela ut som kontaktsjuksköterskor och vi kom bra mycket längre än vad jag trodde vi skulle göra. En riktigt bra dag!

Nu hoppas jag bara kvällen blir lika bra och att gårdagens vilodag gett tillräckligt med återhämtning för kvällens träning.


Image and video hosting by TinyPic

No comments: