Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Årets första spindel

Wednesday, April 13, 2011

Årets första spindel

Panik på Ekersgatan! Mötte årets första spindel i badrummet i morse. Ska jag nånsin komma över min spindelfobi tro? Hur som helst var jag alldeles för trött för att tänka ut hur jag skulle göra. Jag minns att föremålen flugsmälla och Radar uppenbarade sig i en synvilla, men hjärnan var alldeles för sömnig för att komma på var dessa föremål fanns så når jag insåg att spindeln skulle ge sig av om jag funderade längre tog jag en pappersbit och dök på honom. Mycket imponerande av mig själv och efteråt fick jag sån hjärtklappning att jag trodde pumpen skulle stanna. Usch, vilka äckliga djur.

Rodney da Silva har gjort bort sig lite. "Han skrek ”sieg heil” i direktsändning" citat Aftonbladet. Bara för att förtydliga så är direktsändning i detta fall inte vad det brukar vara utan snarare live, eftersom detta hände på onsdagen, men det är ju av mindre betydelse. Vad hände då? Jo, jag såg det inte själv, men enligt en blogg som tydligen följer minsta steg i huset:


Vid 00:13 så var Rodney i badrummet och gjorde något som i tidigare säsonger skulle ha fått någon deltagare i Big Brother att åka ut ur huset med huvudet före, han står nämligen i badrummet och gör hitler hälsingar och vrålar Sieg Heil i badrummet, Kameran får panik och ändrar hastigt vinkel så att man inte han med att ta några bilder. Katerina lärde Rodney en bosnisk fras, Rodney upprepade frasen om och om igen på fel sätt så att Katerina fick rätta honom ett par gånger. Näst sista gången hon försökter rätta honom så avslutade Rodney frasen med en heil. Annie blir då enormt arg och då körde han en till heil. Annie slog då till Rodney lätt på armen, Då gick Rodney igång och började bara skrika heil för att reta Annie. Big Brothers röst hörs snabbt och säger ”Nu lugnar vi ner oss”, lite senare blir Rodney kallad till bikten men vi vet inte vad Big Brother sa till honom. När Rodney står och berättar för Gurkan om vad som hände i bikten stänger Big Brother genast av ljudet så att mani inte får höra vad de sagt till honom, just nu är alla väldigt arga på Rodney,
Japp, otroligt klantigt och onödigt. Det är ju ganska uppenbart dock att Rodney inte själv är direkt arisk och när han efteråt har pratat om händelsen i huset verkar ingen direkt tagit det på allvar.

Missförstå mig inte nu... det är ju självklart att han inte ska stå och skrika sånt i tv. Det som dock nu har hänt är att tv-tittare har anmält Roddan för hets mot folkgrupp. Det känns lite onödigt. Jag tycker gott det hade räckt med de varningar han fått... både när det hände och i direktsändningen på söndagen. En polisanmälan innebär att Rodney enligt konstens regler ska kallas till förhör. Han kommer berätta att det var ett skämt, ett kanske inte så roligt skämt direkt, men ändå ett skämt och sen kommer inget mer hända. Jag tror inte han kommer göra det igen i huset vare sig han blivit anmäld eller inte så vad är poängen? Att han gör det utanför huset sen är mycket möjligt, men för det tror jag inte polisanmälan eller inte spelar nån roll.

Image and video hosting by TinyPic

No comments: