Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: 6 km backe upp och backe ner

Wednesday, April 20, 2011

6 km backe upp och backe ner

Ikväll skulle jag vila. Jag har ju varit så jäkla trött hela dagen och det var länge sen jag hade en komplett vilodag, så ikväll hade egentligen passat utmärkt. Dock fick jag plötsligt sån energi att jag för tredje kvällen i rad tog MeaniDevil och brummade iväg till Fallen. 6 km blev det. Jag tog alla backar jag kunde finna och backarna där uppe är inte nådiga så det blev en rejält utpumpande runda. Så himla skönt. Synd bara att jag är så pms-svullen. Jag vet inte om det bara är jag, men när jag blir svullen gör det liksom ont i huden och när man springer kastas den vätskefyllda vävnaden upp och ner så det gör riktigt ont. Dessutom blir kroppen mycket tyngre. Det blir inte lika "lätt" att springa och varje steg blir en kraftansträngning även när det går nerför. Jag lyckades dock förtränga smärtan ganska väl genom att försöka koncentrera mig på hur underbart det är med vår och att vara ute i grönskan.



Nu är det bara en dag kvar till ledighet. Vi stänger 15.00  i mon så lite tidigare får vi sluta, men vi får som vanligt ta ut det på flexen. Jag har funderat på de där varför vi inom vården aldrig jobbar halvdag dagen innan storhelg som alla andra. Orättvist!

Image and video hosting by TinyPic

No comments: