Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Receptet på en lyckad blogg

Sunday, April 03, 2011

Receptet på en lyckad blogg

Eftersom jag hoppade över tvätten i fredags försatte jag min chans att få komma till i tvättstugan i helgen och därför har jag fått tvätta i badkaret som ju är såååå tråkigt. Nu hänger tvätt överallt och drippdropp på golvet för att hur mycket man än kramar är det ju aldrig tillräckligt.

Vädret är ju skittrist så jag passar även på att färga håret och sånt trist trams eftersom man ändå inte vill gå ut.

Blondinbella är på Nyhetsmorgon. Hon säger att hon lägger 4-5 timmar om dagen på sin blogg. Va?!?  Vad sjutton gör hon i alla dom timmarna? Kolla hennes blogg? Det är några inlägg om dagen, men lite bilder och minimalt med text. Det kan väl aldrig ta så lång tid att skriva så lite? Och det får mig lite att fundera. Vad är receptet för en lyckad blogg? Tittar man på de största bloggarna handlar de om ingenting, det är lite bilder tagna av en själv på en själv och det är skitlite text. Det verkar räcka med att bo i Stockholm och känna alla de andra stora bloggarna för att bli stor. Då får man massor med saker hemskickade till sig och en massa uppmärksamhet och därmed pengar.

Det får mig också att inse att min blogg är på botten av sjön. Jag bor inte i Stockholm. Jag har för lite bilder på mig själv i olika pussmunsposer och alldeles för mycket text. Dessutom har jag lite åsikter om annat om andra saker än barnmatsdieter och barbiedroger. Jag suger helt enkelt.


Image and video hosting by TinyPic

No comments: