Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Korna i Askersund måste ha rännskita

Monday, April 25, 2011

Korna i Askersund måste ha rännskita

För fy in i hela helvetet vad det luktade. Så pass mycket att det förpestade hela min bil. När jag kom ut ifrån Willys i Marieberg luktade hela bilen koskit... eller vad det nu var. Jag har då aldrig känt en sån stank förut.

Idag blev det inget springa på morgonen. Mina fötter pallade helt enkelt inte. De gjorde så himla ont ovanpå där snöret sitter att jag inte kunde förmå mig att lyfta fötterna på det viset. Att gå funkade dock så jag tog en 7 km powerwalk istället. Efter det drog jag på mig arbetarhandskarna och tog ett däck under vardera arm, vandrade över parkeringen och tre trappor upp med oanade krafter. Och sen samma visa en gång till. Nu väger väl inte däcken till min Atos så fruktansvärt mycket, men tillräckligt för att det skulle bli tungt ialla fall.

När Bäjb vaknade drog vi iväg till hans jobb för att se om hans bil vaknat till liv och det hade den tack och lov. Det hade väl bara blivit blött på fel ställe. När vi tog den på en testrunda upptäckte Bäjb, som åkte före mig, att min ena framlykta inte lyste. För det lös minsann ingen varningslampa, men det blev att åka till macken så Mr Mechanic Bäjb fick byta den åt mig.

Och vet ni vad som hände?!? Efter en tvärbromsning i Motala (eftersom en dåre innan mig bestämde sig i sista sekunden att den skulle svänga) upptäckte jag att lampan slocknat!!! Och sen förblev den släckt. Det måste alltså vara nåt glapp och härmed kan jag pusta ut... för nu i alla fall.

Jag har precis landat i soffan och jag känner mig helt färdig. Det har varit en ganska hård helg när jag tänker efter. Jag känner mig supernöjd med påsken 2011... synd bara att den var tvungen att ta slut.


Image and video hosting by TinyPic

No comments: