Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Minaretförbud - Hell yeah!

Monday, November 30, 2009

Minaretförbud - Hell yeah!

Jag är med schweizarna och säger nej till att bygga minareter. Nu har ju inte jag nåt att säga till om i Schweiz, och det behöver jag tydligen inte heller, för de klarade det bra själva. Över 57% sa nej.

Jävla rasist tänker många säkert nu. Icke då... inte alls, men religionshatare... abso-fucking-lutley!

Om vi låssas för ett tag att detta var i Sverige...för enkelheten skull. De omröstningar jag spånat igenom visar att 70-80 procent inte skulle va så jäkla positiva till tornen här heller. Det är lätt att vara politiskt korrekt när det inte gäller oss.

Ska det nödvändigtvis finnas religion överhuvudtaget räcker det väl med den vi har. Sverige ska då anses vara ett kristet land (liksom Schweiz). Såklart ska vi tillåta andra religioner, men liksom vad gäller kultur, anser jag att man endast kan ta med den del av den som går att anpassa till det nya samhället och landet. Man ska inte behöva ge upp vare sig kultur eller religion (även om det senare vore önskvärt), men man kan inte förvänta sig att man kan leva den fullt ut på ett ställe som har en annan kultur/religion. Hur skulle muslimerna gilla om vi åkte till deras länder och började ploppa upp kyrkor kors och tvärts. Vad jag förstått av vad som föregår i dessa länder är de inte så förtjusta i att andra religioner alls. Ok, I get it... man ska föregå med gott exempel, men hallå, nån måtta tack.

Och vad är det med dessa byggnader. Definierar de religionen? Kan man inte vara muslim, kristen, jude eller vafan som helst, utan att ha hus och byggnader som symboliserar det. man kan väl för fan be utan ett torn... moskéer har de ju om de måste ha nåt. En skam för hela Europa och "Sänder signaler att de inte är välkomna" Ja, om man vill tolka det så. Jag tolkar det som om man inte vill ha fler bönetorn som skriker ut att man ska gå ner på knä fem gånger om dagen... för ja... de låter ju också! Jag är påläst ser ni.

Svenska riksdagsledamöter är snabba med att gå ut och säga hur förskräckligt det är... fiska röster någon? Vänta bara nån dag, eller inte ens det, så kommer det vara fler än Sahlin och Bildt som hakar på. Jag förstår att folk blir upprörda... för folk gillar att bli upprörda. Speciellt när det handlar om såna här kontroversiella ämnen. Undrar hur många som stannat till och tänkt efter. Hur skulle det vara att ha detta väsnande torn i kvarteret där ni bor? Inte så jäkla latjolajban va?

Slutsats: Välden skulle vara en bra mycket bättre plats utan religion överhuvud taget. Punkt Slut.



Image and video hosting by TinyPic

10 comments:

Christian said...

världen skulle vara bra mycket bättre utan muslimer. punkt slut.

Anonymous said...

Religionskritik, rädsla, intolerans eller ren och skär främlingsfientlighet, orsakerna till varför schweizarna i en folkomröstning i helgen valde att förbjuda byggandet av nya minareter varierar säkert från individ till individ. Men att minareter, såsom Willy Schönenberger (en av initiativtagarna till folkomröstningen) säger, skulle vara en symbol för militant islamism är lika befängt som att kyrktorn skulle var orsaken till morden i Knutbyförsamlingen.

Anonymous said...

Det är helt sjukt vilka åsikter du har. Självklart ska mänskliga rättigheter gälla för alla och inte bara för svenska kristna! Och du är sjuksköterska?! Herregud, vilken vård kan man förvänta sig från dig om patienten är en muslim?

Hannastacia said...

Som jag sagt upprepade gånger har jag inget emot muslimer som människor. Jag skiter fullständigt i vilken religion folk tillhör. Läs om, läs rätt. Vad gäller religion i sig har jag lika mycket mot kristendom som islam och alla andra religioner. Inte så att jag agerar mot eller förtrycker, men jag tycker det är ren idioti att leva efter en fantasi och förhoppning om hur det varit, är och kommer bli.

Ingen får sämre vård av mig. Det handlar om professionalism, inte om vad jag har för åsikter.

Anonymous said...

Du har bra åsikter, jag håller helt med om att man får anpassa sig till den kultur man hamnar i och inte försöker ändra den.

profanum_vulgus said...

Men varför ska vi då befästa den förändring av vår kultur som kristendomen vandrade in med?

Hannastacia said...

Exakt, varför ska vi? Vi skiter i alltihopa. Utrotar religion över huvudtaget.

Anonymous said...

Ja bara så du vet så är det inte direkt som om svenskar som flyttar utomlands anpassarsog väldigt - klart som fan att de vill ha sin kyrka. och det finns kyrkor i arabländer - men vart finns moskén i sverige jo i några ynka källare. rättvist nej. Ska vara samma för alla om man nu vill ha nått då kan fan kristna nöja sig med källare de med.

Och det är inte direkt som sverige alltid varit kristet! Det var ju en påtvingad religion och nu helt plötsligt ska vi bevara dess arv...

Jag gillar inte religioner heller men va fan spelar det för roll om det bygg minareter - då kan man väl få ga minareter men inga böne utrop?! eller anväda sig av klockor precis som kyrkan gör för det verkar ju vara ok!

Anonymous said...

Det kryllar av kyrkor i de flesta arabiska länder. Damaskus, Istanbul, Kairo och många många fler arabiska städer har kyrkor i sina länder så det är världens sämsta argument. skaffa fakta innan du uttalar dig.

Anonymous said...

Hoppsan, en blandning av religionshat och ren och skär rasism.

Inte ens som övertygad ateist köper jag dina resonemang. Tänk om, tänk bättre alltså.

Lycka till!

/Peder