Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Åt helvete med pynt!

Sunday, November 29, 2009

Åt helvete med pynt!

Jag försökte i alla fall. Pynta alltså. Jag begav mig upp på vinden förberedd på att behöva gräna djupt i skräpet däruppe. Smart nog hade jag lagt allt i en påse och hängt upp det så det var inga problem att få tag på det.

Men det låg varken ljusstake eller julstjärna i påsen. Bara en massa julgransprylar. Hmm, vad i ...

Efter mycket letande och rivande i garderober och lådor hittade jag tillslut påse nr 2 med pynt i skafferiet längst in, högst upp. Just ja! jag hade ju slängt julstjärnan på fot eftersom den aldrig ville stå stadigt och ljusstaken, som säkert är från 40-talet är stendöd, trots byte av varenda lampa. Kvar fanns en papperstjärna som jag köpte på Ekershallen förra året.

Bilden är ju uppenbarligen fejk. Det GÅR inte att få pappersstjärnor att hänga så där snyggt och rakt. Dessutom ser man inte spår av trådar eller ihopknytning. FEJK!

Jag HATAR pappersstjärnor (trots att de är jäkligt fina när de väl hänger uppe). Vem sjutton kom på konstruktionen till de där? Hur i HELVETE är det tänkt att man ska få ihop dom och få lampan inuti, utan att riva sönder hela skiten?!? Efter att ha knutit, knutit upp, rivit och slitet fick jag tillslut in skiten och ihop tåtarna. Men hur ser det ut då? SOM SKIT!!!!! Det GÅR inte att få en pappersstjärna att hänga snyggt och rakt och dessutom ser det ju FÖRTASKIGT ut med snören och sladdar och allt.

Nä, TVI VALE för julpynt. Jag lägger ner.


Image and video hosting by TinyPic

2 comments:

Eva said...

Så många pappersstjärnor som jag har hängt upp för skyltning på Lagerhaus, jag borde vara expert! Och jag har faktiskt aldrig upplevt att det varit problem med att knyta ihop dom, eller få dom att hänga rakt, det kanske bara är din modell?

Hannastacia said...

Tro mig jag har haft många jultjärnor i mina dar och jag blir lika vansinnig varje gång. Tålamod kanske är vad som behövs? Har inget!