Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: "Victoria-huset ockuperat"

Thursday, July 16, 2009

"Victoria-huset ockuperat"

Örebro Kuriren 4/5 1994
Kanske det första reportaget från ockupationen.
Detta minns jag. Precis i början. Har detta klipp någonstans i mina gömmor också. Måste leta rätt på allt gammalt roligt.

Överst: Kirsten, Nina
Mitten: Calle Henriksson, Majik, Andreas "Bobby" Ong, Micke, Emil
Nederst: Mylis, Tobbe Schotta, Punk-John Håkansson, Jag och Åsa Joelsson

Undrar vart Kalle höll hus när översta bilden togs eftersom de är han som pratat tydligen.

Så här såg det alltså ut inne i vårt hus på övervåningen. Detta var rummet vi hängde i mest... i alla fall i början.

Detta var vårat sovrum. Här turades vi om att spendera nätterna för att vaka över Viktoria.



Örebro Kuriren 22/5 1994
Inne i huset ni ser bakom oss på första bilden. Minns inte vad alla heter. Skamligt. Jag är tjusig i mina brillor i alla fall. Bakom oss ser ni vad som senare blev cafét.

Flyers
va poppis på den tiden


Tre veckor senare
enligt artikeln, men vad jag vill minnas tog det bra mycket längre tid än så innan vi blev 40 pers som artikeln menar. Men tidsuppfattningen var kanske en annan på den tiden.



No comments: