Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Michaels minnesceremoni

Tuesday, July 07, 2009

Michaels minnesceremoni

Självklart kollar vi på TV4 ikväll. Jag fattade inte riktigt inledningen med att Smokey Robinsson läste telegram från Diana Ross och Nelson Mandela och att det sen vart tyst bra länge, men det fanns väl nån plan med det.

Kollade på slutet på "Jacksons: An american dream" förut. Har inte sett den innan vad jag kan minnas. Tyckte den verka lite b, men jag ska nog ta och se hela nån gång. Om nån kan berätta för mig vad skådisen heter som spela en av Jacksonarna i vuxen ålder och som har väldigt blå ögon och är med i en massa filmer idag? Jag har kollat på IMDb, men känner inte igen ett namn, men jag vet ju så väl vem han är.

Bra maffigt är det allt. Tänk att ha gjort så mycket för så många så man får en sån här hyllning. Hur knäpp han än var, Michael, så var han ju ett underbarn. Vi pratade om det i helgen, att för barnen som växer upp nu kommer Michael vara vad Elvis är för oss... typ. Nån som levde när ens föräldrar var unga och satte banan för en helt ny stil som speglar så mycket av den musik som kommer skapas framöver. Skulle inte förvåna mig om mina och Cillans barn en dag sitter i en soffa och spelar Michael Jackson videor på YouTube, med ett glas smultronbubbel i näven.

Hittills är jag inte direkt impad av minnesceremonin. Bara en massa folk jag inte har en aning om vilka de är som vrålar och förstör Michaels låtar. Jag tror jag lägger ner faktiskt. Jag är trött och de lär ju sända detta i repris mången gånger om.

Ja, så gör vi... gonatt Michael, gonatt världen.

2 comments:

CiBag said...

Visst blev den där cermonin lite långdragen? Bara d att dom börja en halvtimme för sent... Men en del av talen var riktigt bra och slutet var maffigt :)

CiBag said...
This comment has been removed by a blog administrator.