Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Fredag och thaimat med mamsen

Friday, July 10, 2009

Fredag och thaimat med mamsen

Nyss hemkommen från mamsen. Fått en massa bra-att-ha-grejjer, som inte går att få tag på här hemma. Som Vicks NyQuil som är det enda som fungerar så man får sova när man är riktigt förkyld.

Och Milk of Magnesia, som är alla strulande magars dröm.

Nån påfyllning på Ibuprofenförrådet behövdes inte denna gång för jag har väl ca 450 tabletter kvar av den burk på 500 jag köpte i fjol.

Fick även, som beställt, tre förpackningar Cornbread-mix. Dessa mixar blir bra mycket godare än om man gör egna... antagligen för att de är 1000 gånger onyttigare, men det kan man väl unna sig då och då.

Som nämnt tidigare köpte jag med lite thaimat hem till mor. Det blev smårätter: Kycklingspett i jordnötssås, stekta äggnudlar med wokade grönsaker, Biff med grönsaker i BBQsås och friterad fisk. Thaimat är definitiv min största favvo. Allt är så fantastiskt gott.

Efter det tog vi en kopp kaffe med creme caramell. Det var inte alls så gott som vi trodde det skulle vara. I alla fall inte varmt. Min vision är dock att man kan göra egna frappuccinos på det. Bara i med lite mjölk och krossad is och så mixa lite. Borde ju inte kunna bli annat än succé. Men hörni, när ska de öppna Starbucks här egentligen. Ska man behöva göra allting själv?

Det var otroligt roligt att se mamma igen. 5 veckor är länge och jag har saknat henne. Saknar även min amerikanska del av familjen. Hoppas jag kan åka dit snart och hälsa på dom.

Så nu var veckan äntligen slut. Har varit fruktansvärt annoying idag att lyssna på alla som räknade ner timmarna. "Å, bara 2 timmar kvar", "Va skönt att inte behöva ha matlåda på måndag" o.s.v. Även om jag vet att det inte är så, känns det som allt de säger är för att jävlar med oss satar som ska vara kvar. Men nu har de gått och nästa vecka är det min tur!!!

No comments: