Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Sun outside my window

Tuesday, July 14, 2009

Sun outside my window

Å, det ser ut att bli riktigt fint väder idag! Kollar man på Aftonbladets vädertjänst är det stora solar hela dagen. Vad det nu spelar för roll när man ska spendera den i en gigantisk sjukhusbyggnad, men än att det antagligen blir sådär outhärdigt varmt att jobba. Jag har återhämtat mig från gårdagens low, men må nu resten av veckan flyta på smärtfritt, för det är inte många millimeter från att falla tillbaka.

På tal om väder utlovas det regn i Hultsfred på lördag. Vad är det för jäkla sätt? Jakten på regnställ fortsätter alltså. Hur kul har man på festival om man blir dyngsur och kall? Det går ju inte! Jag tror att poncho is the way to go. Finns en på Clabbe O's, så jag får väl pallra mig dit och utforska. Vad jag förstår finns den dock bara i one size, så risken finns väl att jag istället för att drunkna i regnet drunknar i den.

5 comments:

Eva said...

Köp en vaxduk med döskallar på och sy en egen poncho! Kommer passa dig perfekt ;)

CiBag said...

Vi håller tummarna för att vi slipper regnet men d är nog bra att fixa en regnjacka för säkerhets skull. Jag tycker idén me döskallarna låter urbra, haha

Hannastacia said...

Verkligen... men var får jag tag på en sån vaxduk? Och hur syr man i en vaxduk? Jag är ju knappast varken designer eller sömmerska.

Eva said...

Jag har sett sån vaxduk i flera tygaffärer här i Gbg, finns säkert i Örebro oxå. Fast det är tydligen svårt att sy just regnkläder eftersom vattnet gärna läcker in genom hålen som blir när man syr. Man får efterbehandla med nåt vattentätt...

Hannastacia said...

Låter komplicerat... tror det blir en vända till Clabbe Os.