Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Första lediga dagen

Thursday, July 16, 2009

Första lediga dagen

Jag antar det tar ett tag att ställa in sig på semestertid. Vaknade 4.40 och nästan studsade upp ur sängen innan jag kom på att jag var ledig och det var på tok för tidigt. Lyckades somna om till 5 och 5.15 insåg jag att det var klippt att somna om så jag gick upp.

Å, vad jag längtar ner till Värnamo nu. Förutom lördagens konserter finns ingen egentlig plan för semestern. Det känns underbart skönt. Inga måsten. Hur underbart är det inte att vakna där nere, ta en kopp kaffe i solen och sen ge sig ut på en svettig Osarundanrunda.

Jag har packat ganska mycket nu i alla fall... men har lämnat lite till nu på morron. Känns som jag packat med mig halva garderoben, men man kan ju aldrig riktigt veta med vädret, så det är lika bra att helgardera sig.


Det var länge sen jag gjorde tågresan Örebro-Värnamo nu känns det som. jag har blivit bortskämd med HellSaaben, men nu är det åter till kupén. En fördel med mitt SJ Prio-kort (förutom gratis kaffe) är att jag åker första klass till halva priset hela sommaren i alla fall. det blir billigare än andra klass, så valet är ju lätt som en pannkaka. Ganska roligt sitter jag just nu i denna stund och kollar på nyheterna som rapporterar om att det i princip ALLTID är dyrare att ta tåget än bilen. Helt rätt sätt att få folk att åka kollektivt.

Ojoj, klockan går... bäst att sätta fart.

No comments: