Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Ruttna löv

Tuesday, August 30, 2011

Ruttna löv

Bläää, vad det luktar illa ute. Överallt kommer stanken av löv som dör och ruttnar bort. Om ni inte känt lukten av ett lik som legat ett tag kan jag informera att lukten är densamma.

Haft en ganska rolig dag på jobbet faktiskt. Den hade dock varit ÄNNU roligare om jag inte varit så jälla trött. Det är ju för lustigt att jag förra veckan var så pigg att jag inte förstod varför, medan jag denna vecka håller på att gå under av trötthet. Vad är skillnaden liksom? Kanske är det att jag hade helgen att se fram emot då och nu har en tråkhelg innan jag kan börja räkna ner igen. Jag vet inte...

I mon blir dagen lite annorlunda. Förmiddagen ska spenderas på operation med anestesipersonalen för att öva på att hålla fria luftvägar. En del i sederingskursen vi gick i våras. Nästa vecka drar det nämligen igång att patienterna som får stötsvågsbehandling får Propofol och Rapifen som lugnande och smärtlindring som är två mycket mer potenta läkemedel än det vi ger idag. Skillnaden till det bättre är att det går ur kroppen illa kvickt och patienterna i princip kan gå hem direkt från operationsbordet. Nu är jag ju iofs mer intresserad av själva operationerna än anestesin och förhoppningsvis får jag möjlighet att glutta lite på dom också när jag ändå är där.


Image and video hosting by TinyPic

No comments: