Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: I'm with DVD

Friday, August 19, 2011

I'm with DVD

Gick till Clabbe O's för att byta min sladd efter jobbet. Det var inte direkt enkelt att få dem att gå med på att byta in sladd. Jag hade ju tagit ur den ur förpackningen. Dock hade jag läst på kvittot innan och där stod: Öppet kök gäller endast vid obruten förpackning. Öppet köp är ju för mig att man vill ha pengarna tillbaka, vilket jag ju inte ville, och detta påpekade jag för killen. Ojoj, ja, då tänkte jag fel sa den antagligen nye unge mannen och började knappa. Sen ångra han sig och sa att detta egentligen var fel och att han gjorde ett undantag. Jag misstänker att det var så. Det är nämligen så att istället för att man bara byter sin vara, får man ett kort laddad med den summa som man har innestående. Därför kan de nog kalla ALLT för Öppet köp. Jaja, han gick med på det i alla fall.

Hur som helst hade jag uppmärksammat hos Daniel att han har USB-ingång på sin DVD-spelare och vi har diskuterat lite att jag borde ha en sån. Så väl på Clabbes kollade jag och mycket riktigt som Daniel sagt fanns där spelare för endast 500 kronor. Precis som jag tänkte ta min feta sladd och DVD-spelaren och traska ut slog det mig. Vad fan ska jag med sladden till om jag kan lägga allt på en sticka istället och kolla genom DVD:n! Så det blev ingen sladd. Det blev istället en DVD med USB-ingång.

Jag sa lite skämtsamt till killen i kassan att han gjort rätt som låtit mig byta in min sladd eftersom de nu tjänade betydligt mycket mer på mig. Han tyckte inte alls jag var rolig, men han log lite snett i alla fall.

Så ikväll blire film. Nightmare on Elmstreet-maraton. Har 5 av filmerna på den fina boxen jag fick av Daniel. Jag vet att jag har sett åtminstone några av filmerna innan, men inte kommer jag ihåg dom så det ska bli riktigt kul att se. Men först ska jag ta mig ett träningspass och sen blir de de sista två matcherna av UFC on Versus premlimsarna.


Image and video hosting by TinyPic

No comments: