Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Vintern är lite väl tidig i år

Thursday, June 04, 2009

Vintern är lite väl tidig i år

Varför blåser det alltid mer när det blåser nordanvindar? Räcker det inte att vindarna är kallare? Tisdag och onsdag lurades jag av solen till kjol, men idag var jag smartare (det tar ett tag, men man kan lära även gamla hundar att sitta) och tog långbyxor. Med myggnät på fönstret försöker jag undvika öppna och stänga för mycket eftersom jag måste lossa kardborren då och därför vakna jag som en isabete i morse, cyanotisk till färgen. Får kanske stänga inatt ändå.

Varje år, första torsdagen i juni är det marknadsafton i Örebro. det innebär musik och ståhej och att alla affärer flyttar ut på gatan och rear ut vårens mode. Jag har hållt mig undan denna tillställning sen jag va tonåring. Då satt vi och lyssna på The Strollers (då betydligt yngre än på bilden) som spela aukustiskt utanför vad som idag är Dressman. Det var tider det. Men nu orkar jag inte med att trängas med allt folk. Var ju tvungen att gå förbi för att komma hem från jobbet och det var smockat. Hur orkar folk... hur mycket billigare kan det egentligen vara? Och just idag i rusket skulle det aldrig falla mig in att ge mig ut i kylan och regnet. Fools.

(Fan, va jag är sugen på marknadsnougat... och brända mandlar...).

Ikväll står mycket på schemat... ska träna, packa, tvätta det förbannade håret och göra matlåda. I morrn åker jag till Bäjb med Saaben igen. Mamma åker ju till Staterna på måndag, så nu är jag bilägare i över en månad. Jag kommer förmodligen inte använda den så mycket. Ner till Värnamo iofs, men annars kommer det kanske bli en tripp till IKEA eller någe bara. Fast kanske skulle jag passa på nästa helg, om vädret tillåter, att bege mig till Bergslagens djupa skogar och vandra. Men själv??? det verkar ju lite läskigt. Tänk om jag går vilse... finns det mobiltäckning i skogen måntro? och tänk om jag blir ormbiten, förgiftad och sakta plågas till döds i en brännnässlebuske. Nä, jag vågar nog inte.

Så här kort är inte ofta jag skriver, men för att hinna med allt som ska göras måste jag bryta här.

1 comment:

Eva said...

Ta en roadtrip förbi Götet oxå vettja!