Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Frukostblogg

Sunday, June 14, 2009

Frukostblogg

Vaknade 3.21 i natt av plågsamma menssmärtor och gjorde samma misstag jag alltid gör. Ligger kvar och hoppas de ska försvinna. Det gör de ju såklart inte, utan eskalerar till outhärdiga. 20 minuter senare kravla jag mig upp ur sängen och tryckte i mig ett gäng värktaletter. Eftersom jag väntat alldeles för länge fick jag ligga nästan en timma och vrida mig i smärtor innan de gjort tillräcklig verkan för att jag skulle kunna somna om.

Vakna sedan igen 5.00 (alltså ca 30 minuter efter jag somnat om) av att de börja om igen, men lyckades efter ytterligare tabletter somna om till 7.00. Hela mitt liv har folk sagt att det ska bli bättre med åldern, men även fast jag börjar bli lastgammal är de lika jävligt som det alltid varit. Jag har accepterat det faktum att jag kommer ha det såhär varje månad tills jag blir av med skiten för gott... men med min tur får jag väl fantom-menssmärtor då istället.

Det tycks ha regnat i natt... surprice surprice. Det gör mig inget om det regnar på natten, men blötan lockar fram sniglarna i Varbergaspåret. Ser ut som det ligger små bajskorvar överallt och man får skutta som en vettvilling för att undvika stampa på dom och inte ens då lyckas man undvika alla. Nu gör jag inte detta för att jag är en sån fantastisk djurvän, utan för att det är så överjäkligt äckligt att pilla bort likresterna under skorna efteråt. Det är ju inga småsniglar vi pratar om här, utan riktiga fetknoppar, med massa äckligt klet som tränger sig in i varenda skåra i sulan. Yucky!

Frukost är mitt absoluta favoritmål på dagen. Speciellt efter en svettig och utmattande lörrunda. Idag blire havregrynsgröt med kanel och jordgubbssylt och kokt ägg.

Mums.

4 comments:

Eva said...

Testa Omega 3-tabletter mot mensvärken. Jag blev av med både PMS och mensvärk, det är som ett mirakelpiller! Fast du får ju inte glömma att ta dom dagligen då :S

Hannastacia said...

Omega 3? Hur sjutton kan det hjälpa? Ja, kanske får testa då. Tack för tipset.

Anonymous said...

Här finns svar på hur det kan hjälpa:

http://www.omega3blogg.se/omega-3-mensvark/mensvark-omega-3/

Hannastacia said...

Thanx, ska genast kolla upp det!