Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Allt detta packande

Thursday, June 18, 2009

Allt detta packande

Är det nåt jag ogillar är det att packa. Och tänk att jag gör detta nästan varannan helg. Fy, för den lede. För att inte tala om att packa upp. Jag gör båda mycket sparsamt nuförtin. För det mesta låter jag bara det som inte är använt ligga kvar i väskan och så fyller jag bara på med nytt.

Förr var jag sån att jag kunde packa en hel vecka i förväg och hann alltid packa om några gånger innan det var dax att åka. Nu sker det oftast samma morgon jag åker... precis som nu.

Det är värre om jag ska åka nån annanstans än Värnamo... då blir det riktigt jobbigt... då måste man ju tänka på deo, tandborste och sånt som jag ju har hemma hos Christian. Då måste listor skrivas.

Vad jag tror jag ska göra är att i fortsättningen köpa en extra uppsättning av allt och ha det ligga i väskor hela tiden så slipper jag tänka på't mer. En väska för Värnamo... en för Göteborg o.s.v. Bara att ta en väska och ge sig sta.

Jag tar HellSaab till jobbet idag, så jag kan åka direkt. Köpte mig ett parkeringskort igår. Det kostar 100:-och dras på lönen. Parkerar jag en gång till denna månad (vilket jag kommer göra nästa torsdag då jag åker ner igen) har jag tjänat in det med råga. Det kostar nämligen typ 70:- att stå en dag på sjukhusparkeringen! Helt otroligt dyrt.

Men lite tur kommer jag i väg runt 15.30. Sista patienterna kommer 15.00 och chefen har varit så snäller att hon ordnat så dörren låses 15.30 istället för 16.30, så inte en stackare måste vara kvar och vakta. Hoppas trafiken inte är allt för jävlig. Ingen av mina vägar stå med på listan över de värsta i alla fall.

1 comment:

CiBag said...

Kör nu försiktigt och ha en rolig midsommar i Värnamo :) Ta en drink extra för min skull ;)