Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Delicious Cornbread

Friday, June 19, 2009

Delicious Cornbread

På beställning av min älskling blev Cornbread till frulle idag. Jag vill upplysa om att jag aldrig gjort detta förut efter recept och mina baknings-skills är ju bristfälliga, minst sagt. Jag har dock gjort cornbread förr, men då från färdig påse (inhandlat i staterna), där man bara tillsätter vatten.

Ingredienser

1 ägg
2 ½ dl mjölk
½ dl vetemjöl
3 dl majsmjöl
3 msk socker
3 tsk bakpulver
1 tsk salt
3 msk matfett, helst kokosfett eller liknande.
Smör eller margarin kan användas.

Gör så här

Ugn 230 grader.
Vispa ihop ägg och mjölk.
Blanda sedan i resterande ingredienser,
som först blandats samman.
Häll i muffinsformar.
Grädda i ca 10 - 15.
Serveras rykande heta med smör.

Blev riktigt lyckat och
Mumsfillibabba.

1 comment:

CiBag said...

Duttig du är, husmorshanna :)