Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Hovreporter Hanna E Svärd

Monday, March 01, 2010

Hovreporter Hanna E Svärd

Jag har tidigare klarlagt min syn på Johan T Lindwalls rapporteringar. Ni vet, han som förstört livet för så många svenska kändisar genom sina rubriker i Se & Hör, som nu påstår han är seriös hovreporter för Expressen.

Igår läste jag i gratistidningen på tåget om hur han skriver en bok om Victoria. En bok som ska handla om hur kungen och drottningen inte accepterade Daniel Westling och hur Victoria fick stöd hos Daniels mamma istället. Lindwall försäkrar att allt som står i boken är sant eftersom han genom åren byggt upp ett stort nätverk kring kronprinsessan, som ska anses vara säkra källor. Om han nu är så accepterad som hovreporter som han vill påstå borde han väl kunnat gå direkt till källan... till kronprinsessan. All hans rapportering kring hovet utgår från "nära vänner" och "säkra källor", men inget direkt från familjen. Hovet verkar inte vilja kännas vid boken. Hovets nformationschef Nina Eldh vill nämligen inte kommentera uppgifterna i Johan T Lindwalls bok.

Nu på morgonen läser jag hur Calle-Phille "förnekar romansen med Sofia Hellqvist". Till att börja med är det kanske aningens osmart av prinsen att vänta så länge med att förneka den... för att verka trovärdig skulle han såklart gjort det direkt, men han kanske är lika trött på Lindwalls rapportering som jag och helt enkelt struntade i det. I artikeln läser man: "Snart insåg Carl Philip att han höll på att förlora Emma Pernald för all framtid". Låter som en textrad ur en novell... och kanske är det det... Johans egen lilla hovnovell. Jag tror inte Johan T Lindwall har en aning om hur Carl-Philip känner inför vare sig Emma Pernald eller Sofia Hellqvist. Allt han skriver är påhitt och sammanställning av rykten han hört på Stureplan.

Räcker det med att skriva vafan som helst, så länge det handlar om kungahuset för att kalla sig hovreporter? I sånt fall utser jag mig själv hovreporter efter att ha skrivit denna artikel... fin titel till en liten människa.






Av Hanna E Svärd
hannaesvard@hovreporter.se


Image and video hosting by TinyPic

No comments: