Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: De där med jämställdhet...

Monday, March 08, 2010

De där med jämställdhet...


Ingen större skillnad enligt bilden ovan alltså... men totalt ser det väl ändå lite bättre ut? Jag ska nog egentligen inte uttala mig i detta ärende, men jag begriper inte riktigt hur det kan vara så svårt att få bukt med skiten.

Jag vet inte om jag tycker internationella kvinnodagen är helt rätt väg att gå för att skapa jämställdhet. Hell, jag fattar inte ens vad dagen innebär riktigt. Vad firar vi? Och varför firar vi? Det hela känns ploj. En idag-får-vi-tycka-synd-om-oss-själva-dag som inte leder nånjävlastans.


Image and video hosting by TinyPic

1 comment:

CiBag said...

Internationella kvinnodagen instiftades ju 1910 när man kämpade för kvinnors rösträtt och lagliga preventivmedel och sånt, då kändes den nog mer relevant. Men så länge det är ojämt i samhället bör man ju inte ta bort den... Sänder väl fel signaler, kan man tycka. Jag fattar dock inte heller varför vi inte kan få bukt med problemet!!!