Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: ... eller båt

Thursday, March 04, 2010

... eller båt

Jag tänker inte ens försöka mig på att förklara inläggstiteln. Några få av er (i alla fall en) kommer förstå.

Sex fartyg sitter nu fast i isen utanför Kapellskär. Det är Viking Lines passagerarfärjor Isabella och Amorella, Baltic Scandinavian Lines passagerarfärja Via Mare, Finnlinks last- och passagerarfartyg Finnfellow samt Tallinks fraktfartyg Sea Wind och Regal Star. På fartygen finns flera tusen passagerare.

Creepy! Jag tycker inte om båtar... har aldrig gjort. I alla fall inte sen jag såg SOS Poseidon (1972) när jag var liten. Egentligen är det väl inte något farligt med att sitta fast där. Båtarna är ju ok... de kommer bara inte fram. Jag skulle dock vara i totalt upplösningstillstånd om jag var ombord en av de där fartygen. Övertygad om att döden var nära.

Jag kan faktiskt tycka att det är lite klantigt av sjöfartsverket att inte ha bättre koll på isarna. Detta skulle ju inte få hända. Rutterna borde kollas flera gånger om dagen av isbrytare eller nåt, så man visste att det var framkomligt. Isbrytarna Tor Viking och Vidar Viking ligger och guppar brevid de sex skeppen och försöker hjälpa till, men so far verkar det gå trögt. Och Oden, den mäktigaste av dem alla, befinner sig på Antarktis och forskar så honom kan de inte räkna med. En fundering... jag trodde alla båtar var av kvinnligt kön, men isbrytarna verkar vara män.


Image and video hosting by TinyPic

2 comments:

Loo said...

iii hahah eller båt...!

mmm det är läskigt det där. coco å co åker till finland idag, hoppas det går bra för dom. och alla andra med såklart.

Hannastacia said...

Det skulle jag aldrig våga! Hoppas som sagt det går bra!