Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Memphis, TN

Thursday, March 25, 2010

Memphis, TN

Precis framme i Memphis efter en sex timmar lång bilfärd. Bäjb står i duschen och sen ska vi ge oss ut på upptäcksfärd i Memphis, Tennesse. Vi kom fram till i bilen att Otto och Bäjb nu varit i 6 delstater sammanlagt... jag i elva och Pontus i fyra, vilket inte alls är illa med tanka på att han aldrig varit i USA tidigare.

En sista bild på vårt fina hotellrum i New Orleans innan avfärd.

Vi började dagen med en frukost på ihop. Killarna tog mer en middag än en frukost med potatis, skinka, korv och sedan toppade de allt med två mastiga amerikanska pannkakor med sirap i olika smaker. Själv börjar jag bli lite trött på sött och fett och tog en frukost variant "lättare" bestående av skramlade ägg, två baconskivor och french toast. Riktigt fins var det faktiskt.

Breakfast at iHop

Killarna drog i sig varsin bakelse på ett truckstop i Missisippi, (jag pallade inte mer sockerbomber så jag stod över), och det var ett RIKTIGT truckstop vill jag säga. De hade sån jäkla sydstatsdialekt att jag inte fattade ett ord av vad de sa. Hmmmm ketchup, too much gease hrhrhr soduim hhrmh purdy purdy hrmmmm checkup. Kassörskan sa många ord till mig, men jag fattade inte mer än de där orden... jag tror hon pratade om nån som precis gått ut som handlade fet mat varje dag och blivit sjuk, men jag är inte helt säker.

Days Inn, Memphis

Så för ca 30 minuter sen anlände vi på Days Inn Elvis Presley motell på Elvis Presley Boulevard precis breve Graceland. Skitfint hotell... vi har verkligen avancerat i rumsväg om man jämför hur vi började på hostelet i Lafayette, haha. Här finns två skitstora sängar i varje rum, urlyxigt badrum, stor TV och massor med utrymme. Dessutom går ju exteriören inte av för hackor. Ska gå in och fota lite i receptionen sen också, för den var riktigt Elvispimpad. Efter att inte ha ätit något sen frukost är jag och min uttöjda magsäck svinhungriga nu, så jag hoppas vi kan hitta oss något riktigt fint hak att fylla ut buken med igen.

Hell-Gah gillar Elvis som fan

Nu tar vi Elvis Presley Boulevard åt höger så får vi se vart vi kommer.

Image and video hosting by TinyPic

No comments: