Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Sova

Friday, September 02, 2011

Sova

Idag hade jag utan tvekan kunnat ligga kvar i sängen kände jag, men jag vaknade ju som vanligt och vad är poängen då med att ligga kvar när det bara är typ 20 minuter kvar tills klockan ringer? Jag gick upp. Varenda morgon denna vecka har jag skakat av frusenhet när jag gått upp och i helgen blir det nog till att stänga fönstren... i alla fall det i köket.

Känns skönt med fredag. Det har varit en vääldigt lång vecka. Konstigt för det är ju inte direkt så att jag varit sysslolös. Det har snarare varit mer att göra än vanligt. Men snart är helgen här och idag om en vecka sitter jag ju här i denna stund och räknar ner inför avresa mot Gbg igen.

Japp, då har dagen d för mammas återkomst kommit i alla fall. Hon borde i detta nu sitta på planet mellan Washington och Amsterdam och förhoppningsvis kan hon sova lite (men jag vet ju hur svårt det är). Fy jag kan riktigt känna känslan av jetlag när man flugit hela natten och kommer hem till ett pggt och nyvaket Sverige. Man känner sig som om i en bubbla och sen tar det ju många dagar innan man blir människa igen.

Vad har Hanna för planer för helgen då? Jo, det blir ju det vanliga när jag är hemma helg: tvätt och städ. Dock ska här städas lite mer än vanligt... eller städas och städas... det ska rensas. Jag har bestämt mig för att ta skåp för skåp, låda för låda och slänga prick allt jag inte använde eller behöver. Ska faktiskt, trots att jag hatar sånt, sortera ut saker som kanske går att sälja och sen ska Daniel hjälpa mig med Tradera. Så länge jag slipper prata med folk och ha dom hit och istället kan lägga i ett kuvert och skicka är det ok tycker jag. Och det är ju bättre grejer och kläder kommer till användning. Men... sen har jag också upptäckt, bättre sent än aldrig, att det faktiskt finns en klädcontainer på andra sidan Nobelgatan och dit får kläderna gå så de inte bara åker i sopen.Sen blire en massa träning såklart. Och sen har jag faktiskt i alla fall en plan på att jag ska börja laga mat igen. Två veckors matlådor är planen. Jag har lånat filmer av Daniel också: "Supersugen" och "The Warriors" så det ska jag försöka hinna med en fredag och en lördag också. Kan nog fylla ut tiden ska ni se.

Men först... en cystoskopimottagning som jag ska dela med en av mina favoritkollegor Eva Helén Hummer och min favoritdoktor Malcolm. Mors!


Image and video hosting by TinyPic

No comments: