Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Jälla flyt

Monday, September 19, 2011

Jälla flyt

När jag kom ut i morse lugnade regnet ner sig en aning och jag vart faktiskt inte så farligt blöt. Gött! Det har varit en bra dag, men ganska bra ös. Gått fort.

Idag har jag gjort en sak jag önskar jag kunde göra oftare. Jag har nöjt mig med första upplagan. Ska förklara lite bättre. Jo, jag ville göra en informationsbroschyr för de som ska göra hyvling av blåsan. Jag sökte på nätet, hittade en mall som jag skrev om lite efter våra rutiner (med hjälp av tjejerna på dagkirurgen), skrev ut den och gick ner med den till Malcolm för att få godkänt.

So far låter det väl inte så konstigt i era öron, men då ska ni veta att jag är av den typen som aldrig blir nöjd med nånting jag gör. Normalt hade jag kunnat sitta och harva på en sån broschyr i evigheter och skriva om och skriva om och skriva om tills jag är tillbaka från början. Dessutom hade jag haft svår pngest över att nån annan ska läsa igenom och godkänna. Men detta kändes bra. Det gick snabbt och jag kände mig nöjd. Hade inga problem alls med att lämna den ifrån mig.

Konstigt... undra hur det kom sig. Har jag fått bättre självförtroende? och i sånt fall vart sjutton kom det ifrån? Grejen är den att jag är ganska bra på att skriva. Och nej, jag skriver inte med samma språk som i bloggen när jag gör såna saker, men jag har alltid haft lätt att författa ihop saker, men som sagt jag har svårt att tro på mig själv och är väl rädd att andra inte ska tycka det är bra helt enkelt. Först när jag fått det godkänt av någon annan och läser igenom det med nya ögon kan jag se att det är bra.

Man kan ju bara hoppas att mitt nyvunna självförtroende håller i sig om det nu är det.

Idag tog jag mina höst/vinter-löparskor för första gången för säsongen. Var lite rädd att få ont i fötterna, men tvärtom känns de mindre ömma än på länge även efter 60 minuters powerwalk efter jobbet.

Förresten... jag har fått min fjärrkontrollsströmbrytare att fungera. La ju ner att försöka, men nu när jag testade funkade det. Och i samma stund jag fick det att fungera la tv-signalen ner. Man skulle nästan kunna tro att jag brutit strömmen, men då skulle ju den smurfblå bilden inte lysa mig rakt i ansiktet. Om det är tv:n eller helt enkelt nåt fel utomkring återstår att se, men just nu är jag för trött att bry mig... blir lite dömetall genom högtalarna istället.


Image and video hosting by TinyPic

No comments: