Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Respektlöst!

Monday, October 24, 2011

Respektlöst!

Nyss hemkommen efter en låååång dag i Västerås på uroterapiträff. Dagen började ganska bra. Företaget som betalade kalaset skulle egentligen komma och prata om sina produkter, men kom inte av nån anledning vilket gjorde att vi fick hela förmiddagen att diskutera fall vilket ju är det intressanta med träffarna. Sen gick det utför. På eftermiddagen var nämligen en gynekolog från V-ås inbjuden att prata om... ja, jag vet inte riktigt vad som var namnet på föreläsningen eller syftet heller för den delen. Hur som helst började det med att hotellet inte hade någon dator så han och en till fick åka till sjukhuset och hämta en... en som de sedan inte kom in på eftersom han tydligen inte kunde lösenordet. Vi kom igång ca 45 minuter sent. Sen var tanken att han skulle prata en timma. Men... när en timma gått var han inte ens igenom inledningen. Det finns nog inget jag avskyr mer än föreläsare som inte håller tiden eller tänker på vad som kan vara intressant för de som lyssnar. Visst är det roligt med folk som älskar det de gör, men de måste inse att inte alla andra gör det.

När vi hoppades att han äntligen var klar bröts det för kaffe, vilket jag antar gav honom en nytändning och när klockan närmade sig 16.00 reste sig faktiskt folk upp för att markera att han faktiskt fick ge sig. Inte en gång kollade han på klockan för att se om han dragit över och inte en gång gjorde han försök att avrunda och ge folk chans att ställa frågor. Otroligt respektlöst och sånt får mig att vrida mig i stolen. Kan inte hjälpa det men när det går för långt sådär känner jag bara för att ställa mig upp och skrika.

Å, sen hade vi ju en timmas resa hem i en trång bil. Tur sällskapet var trevligt. Nu sitter jag här med sviterna av att sitta still en hel dag. Skönt jag fick möjlighet att träna lite i morse. Hade det inte varit så hiskeligt kallt ute hade jag gett mig ut och sprungit nu, men jag nöjer mig med att hoppa upp och traska lite på steppern istället innan jag tar mitt efterlängtade låånga bad. Har förhoppning om att kunna hinna med ett avsnitt av The Wire också, men vi får väl se.


Image and video hosting by TinyPic

1 comment:

Natalie said...

Very thoughtfuul blog