Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Dax för The Wire

Wednesday, October 12, 2011

Dax för The Wire

Ytterligare en bra dag på dagkirurgen. Lagom mycket att göra så förmiddagen gick supersnabbt. Eftermiddagen fylldes med möten. Först med mina kära kollegor inom uroterapi Gunnel och Barbro och sen med blåscancerteamet. Givande bägge två faktiskt.

Jag vaknade klockan 5 sharp i morse. Detta efter att ha sovit hela natten och utan att klockan ringde eftersom jag uppenbarligen glömt ställa den. Så himla skönt att inte besväras av mardrömmar under en hel natt. Tydligen har jag också sovit mig igenom ett åskoväder. Inte ett dyft märkte jag av det och det ska tydligen hållt låda redan vid 22 tiden. Måste sovit bra gott där.

Idag fick jag mitt kuvert med löneförhöjningen. Den skulle vi fått i april, men hittills har jag aldrig under mina år som sköterska fått den nya lönen utbetalad i tid. Så det blir ett gäng månader retroaktivt. Inte för att det gör nåt direkt med skatt och allt men ändå. Hur som helst är jag ganska nöjd. Nu beror det ju såklart på vad man jämför med. I det stora hela är det på tok för lite. Det är vansinnigt låga höjningar inom mitt yrke som de flesta vet och man känner sig inte direkt uppskattad för det man gör. Man skulle helt enklet inte valt att bli syrra om man ville tjäna pengar nån gång under sitt liv. Men sett ur den synvinkel att jag trodde jag skulle få typ en hundring är jag nöjd. Man ska väl inte säga vad man får och så här på nätet, men det var bra mycket mer än jag trodde i alla fall. Ibland lönar det sig lite att fläka sig tydligen.

Nu när höstmörkret smyger sig på är det dax för serier igen. Och då menar jag inte på tv utan favoriten att ta hem nåt bra och streckkolla. Jag började ju lite smått med The Wire i somras, men kom bara två avsnitt in eftersom sommaren ju inte direkt är nån seriekollartid. Men nu är det dax och The Wire, som ju ska vara helt fantastiskt och började riktigt bra det lilla jag såg, får vara den första. The Leauge, som ska vara skitkul får bli att varva med. Sen har ju en ny säsong av Sons of Anarchy börjat och där håller jag mig ifrån att se det på tv för att kunna se det i ett streck. Sen slog det mig när jag och Daniel var på Banana Moon i helgen att jag nog är den enda i hela världen som inte sett Sopranos. Det måste ju åtgärdas såklart. Breaking Bad håller Daniel på att plöja just nu och den ska också vara att rekommendera enligt honom. Oj, vad jag har att göra.

Daniel och jag har ju gjort en del husliga saker när vi träffats så som bakat bullar och gjort kalops. Nu ska jag leta rätt på recept på god stek tänkte jag som vi kan laga nästa helg... liksom muffins. Vart så otroligt sugen på att baka muffins. Detta är väl iofs nåt som vore roligare när Dennis är med så det kanske får vänta ytterligare, men det skadar ju inte att smida planer. Har ni några goda recept får ni gärna dela med er.




Image and video hosting by TinyPic

No comments: