Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Bästa helgen... so far

Monday, October 03, 2011

Bästa helgen... so far

Så har jag spenderat min första helg med Daniel tillsammans med hans lille son. Det var som sagt helt underbart mysigt. Fredagen spenderades inne och lilleman var på kalas och somnade ganska snart därefter i soffan. Han är så rar den lille och för honom verkade det inte som det var nåt bekymmer i världen att jag var där trots att vi bara träffats två gånger innan.

Lite bilder från Sci-Fi mässan och min underbara helg med far och son Velander.


Andess, Spillis, Daniel och Dennis på Sci-Fi mässan
Lördag morgon och en mysfrulle tillsammans drog vi in till stan i världens fräckaste bil... Jo, den och Ferrari enligt Dennis, haha, till Sci-Fi mässan där vi mötte upp  Andess, Spillis m.fl. Tyvärr fanns inga Pokemonkort till lillgrabben så det fick vi ta på Toys'R'Us efteråt. Det är skrämmande va konstigt folk det finns. Alla som var på mässan såg ut som direkt tagna ur en amerikansk nördfilm typ.

Carl Weathers
Det blev ingen autograf av Carl Weathers eftersom våra pengar tog slut och kön till bankomaten var sjukt lång, men gud vad jag ville ha en bild på honom och Dolphan. Ni ser ju hur stenhård han är!

John Saxon
John Saxon såg gammal ut. Skitgammal faktiskt. Måste va runt 80. Vi vart glada att han var där dock för hans bild var inte längre med på affischerna så vi trodde inte han skulle komma längre.

Robert Englund

"Welcome to my world, bitch". Ja, så fick det stå på signaturen på Englunds bild. Tror Englund tyckte det var skoj och han sa frasen till oss med sitt mest ondskefulla ansiktsuttryck... som inte såg så jäkla skräckinjagande ut... ni ser ju själva. Resultatet av Daniels autografinköp blev den av Robert Englind, John Saxon och den där tjejen som dog först i första Hajen filmen. Bilderna med autografer sitter nu så tjusigt uppe på vardagsrumsväggen i Tuve.



Förutom mässan har det varit mycket bak och matlagning. På lördagen bullar och pizza. Dennis var kanske inte med och bakade så mycket, men han uppskattade våra verk i alla fall. Skoj och bus och film gjorde kvällen. Eller ja, filmen Kung Fu panda var det la mest jag som såg medan far och son sov sig igenom den. De hade ju sett den förr.

Pizzabak
Söndagen fortsatte i matlagningens tecken. Kalops stod på menyn. Vet ni att Göteborgarna säger Kaaalops? Jag har då aldrig hört nåt annat än Kallopps. Hur som helst... alla som känner mig vet väl att jag inte är så där jättemycket för matlagning annars, men det är ju riktigt RIKTIGT både roligt och mysigt att göra ihop. Kalopsen vart kalasbra och gick hem hos lillgrabben med.

Jag har nog som sagt haft en av mina bästa helger nånsin. En liten smak av att ha en familj... något det känns som jag gett upp hoppet om att ha för länge sen. Kanske vi kan bli en liten familj jag, Daniel och Dennis. Jag verkar i alla fall vara omtyckt av lillkisen och jag är välkommen tillbaka. Känns otroligt gött det.

Nu är det dax att lägga sig. Jag är trött och har ont i huvudet. Dock känns det faktiskt lite bättre nu när jag fått prata och sagt godnatt till min käreste i Göteborg.

Image and video hosting by TinyPic

No comments: